Magasin øger salget og bundlinjen regnskab

Foto: Mette Grønbech

Historisk godt for Magasin

Efter 20 år med underskud indtil sidste år har Magasin absolut genvundet vinden i ryggen. Stormagasin-kæden sælger mere end nogensinde, og kædens seneste regnskab er lukket med et historisk godt resultat, skriver Berlingske.

23.10.2014

En stor del af forklaringen på successen er en hård satsning på salgsfunktionen, der betyder, at man har ansat ekstra salgspersonale til, hvad der svarer til 60 fuldtidsstillinger, fortæller Magasins økonomidirektør i avisen.

Samtidigt har man gjort en indsats for at bedre trivslen blandt personalet.

Besparelser med IT
Desuden begynder en række kostbare IT-investeringer gennem de seneste 8 år nu at bære frugt i form af effektiviseringer, der mindsker behovet for administrativt personale, og et stærkt øget netsalg.

Kæden omsatte i regnskabsåret 2013/14 for 2,6 mia. kr. og landede en bundlinje på 149 mio. kr. øget fra 86 mio. kr. forrige år. Kilde: Berlingske.

Læs også
Soya øger resultatet
Coop undgår millionkrav i kopisag