Ball Group investerer i ekspansion efter tilbagegang i 2014

Ball Group investerer i ekspansion for at imødegå svage hjemmemarkeder

17.03.2015

Den Axcel-ejede modetøjsvirksomhed Ball Group blev udfordret af et svagt marked i 2014, men går styrket ind i 2015 og forventer et markant forbedret resultat i år.

Ball Group opnåede i 2014 en omsætning på 586 mio. kr. mod 648 mio. kr. i 2013. Driftsresultatet (EBITDA) blev på 17 mio. kr. mod 54 mio. kr. året før.
Resultatet for 2014 er påvirket af konkurser hos to samhandelspartnere og en negativ udvikling i de væsentligste samhandelsvalutaer på samlet 11 mio. kr. Korrigerer man for disse poster endte EBITDA i 2014 på 28 mio. kr. Resultatet efter skat blev i 2014 minus 6,6 mio. kr. mod 27,5 mio. kr. i 2013.

For at imødegå de vanskelige markedsbetingelser har Ball Group investeret i netsalg og international ekspansion, og målet er at opnå vækst i både omsætning og indtjening.

Adm. direktør Ole Holm fortæller, at koncernen arbejder på at vokse i nærmarkedet Europa.

- Ball Group vil stræbe efter at vokse yderligere i Tyskland og Holland, hvor omsætningen er gået frem med 40% i 2014, og nu udgør 10% af vores samlede wholesale-omsætning. Derudover satser vi yderligere på online-salg, hvor vi allerede har etableret en webshop-løsning inden for plus-størrelser i Danmark. Næste skridt er at ekspandere til Sverige, så vi kan udnytte vores investering i en ny og forbedret platform, udtaler Ole Holm, der tilføjer, at Ball Group også i fremtiden kan nyde godt af virksomhedens lange kunderelationer med detailhandlerne på de nordiske markeder.

- Vi ser frem til at vokse med kunderne i takt med, at forbruget igen begynder at stige. Gennem 2014 er der arbejdet intenst i hele organisationen med at løfte Ball Group, og heldigvis ser udviklingen allerede nu bedre ud. Vi går derfor styrket ind i 2015 og med en forventning om et markant forbedret resultat i indeværende regnskabsår, siger Ole Holm.

Ball Group har hovedsæde i Billund og står bag modetøj til kvinder i to segmenter: Curvey Fashion (størrelse 42-56) og standardstørrelser (størrelse 36-42). I Curvey Fashion-segmentet har Ball Group eget butikskoncept, der markedsføres under navnet Zizzi. Butikskæden har 121 butikker i Norden, hvoraf cirka halvdelen drives på franchisebasis. Indenfor standardstørrelser har Ball Group mærkerne Culture, Pulz og Educe. 

Ball Group blev grundlagt i 1988 og har cirka 370 medarbejdere fordelt på de nordiske lande.
Axcel indtrådte i januar 2007 som hovedaktionær i virksomheden.

Simon Hansen

KONTAKTPERSON

Simon Hansen
Presse- og kommunikationschef
tlf: 97117292 · mobil: 40227222 · sh@dmogt.dk
Linked In Profile Se profil