Foto: Nümph

Nümph bedre på bunden

Nümph Holding A/S forbedrede bundlinjen markant i året, der gik. Alligevel kom de ud med negativt resultat.

29.04.2016

Koncernen bag mærkerne Nümph, Anerkjendt og det nye brand And Less har været igennem en omfattende restrukturering. Selskabet, der har hovedsæde i Kolding, har lukket de to brands Humör og 2 x H Brothers for at skabe plads til at udvikle de tre ovenstående brands. Koncernen realiserer en tilbagegang i bruttofortjenesten fra 31,8 mio. kr. til 22,4 mio. kr.,men hvor der i det foregående regnskabsår bød på et driftsresultat -20,6 mio. kr. er det barberet ned til -1,86 mio. kr. Bundlinjen i koncernen er også forbedret markant, da man går 21,5 mio.kr. frem og leverer et resultat på -2,9 mio. kr. i 2015. Det negative resultat påvirkes af afskrivninger af koncerngoodwill på 3,9 mio. kr. 

Damedivisionen har været i positiv udvikling. Det nye brand And Less er kommet godt fra land, og hovedbrandet Nümph er i vækst meddeler selskabet, og damedivisionen præsenterer et driftsresultat på 7,9 mio. kr. 

I en pressemeddelelse siger adm. direktør Knud Hjort-Madsen: 

- For ejerne og ledelsen er det vigtigste, at der nu er ryddet op, og at der med de tre mærker Anerkjendt, Nümph og And Less er skabt en platform for en vækstcase, hvor alle mærker er inde i en positiv udvikling på både top og bundlinje og dermed bidrager til den positive udvikling, der dels budgetteres med i 2016, dels allerede kan konstateres.

Koncernen, som har Capidea Kapital som majoritetsejer, har en egenkapital på 70,1 mio. kr. Koncernen har haft fremgang i alle nøgletal i 2015. 

Læs også
Numph A/S søsætter nyt brand
Nümph lukker to brands
Kapitalfond overtager Nümph