Foto: FZ Forza

Markant vækst i Active Sportswear

Den nordjyske sporstwear-leverandør er vokset på både top- og bundlinje.

23.05.2016

Active Sportswear Int. Holding A/S, som har hovedsæde i den nordjyske by Brønderslev, sælger både egne brands og har agentur på internationale brands. 2015 bød på en omsætning på 270,77 mio. kr., hvilket er 12,8 mio. kr. mere end året før. Bruttoresultatet lyder på 59,15 mio. kr. (+10%).  Driftsresultatet lyder på 15,2 mio. kr. i forhold til 9,8 mio. kr. året forinden.

Også på bunden lægger Active Sportswear oveni. Her stiger resultatet fra 2,7 mio. kr. i 2014 til 7,2 mio. kr. i 2015.

Ledelsen udtrykker tilfredshed med resultatet. Det forbedrede brutto- og driftsresultat sker som en konsekvens af et højere aktivitetsniveau og en reduktion af omkostningerne. Fra ledelsen lyder det, at der er øget interesse for selskabets brands og produkter på alle markeder, ligesom den fremhæver, at der er vækst på eksportmarkederne og i salget til større nøglekunder. Der er forventninger om et højere resultat  mellem 8 og 10 mio. kr. i 2016, hvilket ordreindgangen indtil videre bekræfter.

I Active Sportswears portefølje finder man koncernens egne brands Color Kids, Forza og Kilmanock samt de internationale brands New Balance, Babolat, Regatta, Dare2Be og PF Flyers, som Actice Sportswear har agenturet på. Egenkapitalen udgør 13,59 mio. kr. ved regnskabsårets afslutning.