Dansk Mode & Textils adm. direktør Thomas Klausen

Årets begivenhed i den danske modebranche

DM&T inviterer den 10. oktober branchen til Dansk Mode & Textil TOPMØDE 2017. Vi har spurgt adm. direktør Thomas Klausen om, hvad vi skal forvente af dagen, som sætter fokus på at fremtidssikre branchens virksomheder.

05.07.2017

Den 10. oktober løber Dansk Mode & Textil TOPMØDE 2017 af stablen på Docken i Københavns Nordhavn. Dansk Mode & Textil inviterer alle branchens topledere til at deltage i denne branchedag, hvor en række talere fra ind- og udland vil sætte fokus på nogle af de vigtigste forhold, når det kommer til at fremtidssikre mode-, tekstil- og livsstilsbranchens virksomheder. Vi har taget en snak med Dansk Mode & Textils adm. direktør om, hvad man kan forvente af topmødet.

Hvorfor vælger DM&T at invitere til TOPMØDE 2017?
Det er efterhånden ti år siden, vi samlede branchen til deres egen dag. Det vil vi gerne rette op på, og det gør vi med et brag. TOPMØDE 2017 bliver en forrygende dag, hvor branchens topledere får spændende faglige input fra de mange talere, og samtidig bliver det en rigtig god anledning til at få talt med sine ligesindede i branchen. Det er vigtigt, at vi har en dag, hvor vi samler hele branchen og plejer det fællesskab, som er ekstremt vigtigt for vores selvforståelse.

Årets tema er ”En værdikæde skræddersyet til fremtiden”. Hvad betyder det helt konkret?
Vi har valgt at fokusere på de mange udfordringer og muligheder, modebranchen bliver mødt af i dag og i de kommende fem år, og hvordan branchens virksomheder kan fremtidssikre sig. Teknologi, detailstrukturen og de menneskelige relationer er under hastig forandring og massiv påvirkning, og vi vil gerne sætte fokus på, hvordan det påvirker modebranchens virksomheder. Vi har valgt at fokusere på de kommende fem år, da det er svært at spå om fremtiden på den lange bane, ligesom det er langt mere relevant og håndgribeligt med det kortere perspektiv. Faktum er at samfundet udvikler sig i hastig fart, og det kræver, at virksomhederne følger med – de to ting kæder vi sammen i dagens program.

Hvorfor vælger I kun at have fokus på modebranchen?
Vi har brugt modebranchen som udgangspunkt for dagens indhold, men alle virksomheder i tekstil- og livstilsbranchen kan få stort udbytte af at deltage. Når vi har valgt at fokusere på modebranchen, er det fordi, det er her, der sker de største landvindinger lige nu, og det smitter af på de andre brancher. Der er ganske enkelt mest inspiration at komme efter også for tekstil- og livsstilsvirksomheder. Men når det er sagt, er der masser af den viden, du får på dagen, som er universel og inspirerende for alle virksomheder, uanset hvilken del af branchen man befinder sig.

Hvad kan deltagerne forvente af dagens talere?
Først og fremmest uvurderlig viden, som kan være med til at fremtidssikre deres virksomheder. Vi har udvalgt talerne nøje, så vi afdækker nogle af de væsentligste aspekter af virksomhedernes hverdag: innovation, forretningsudvikling, afsætning, økonomi og menneskelige ressourcer. Derudover har det været vigtigt at finde talere, som har noget på hjerte og formår at komme ud over scenekanten. Det synes jeg, vi er lykkedes rigtig godt med, både hvad angår de danske og de internationale talere.

Hvad kan man ellers forvente af dagen?
Rammerne kommer også til at være i top, tør jeg godt garantere. Vi har valgt Docken som location, da det er nogle fede omgivelser, som både er meget rå og ekstremt smukke på samme tid. Når man samler en branche som vores, er det vigtigt, at der også er kælet for deltaljer og udtryk, og her kan deltagerne også godt sætte forventningerne højt. Det bliver et totalunivers, hvor indretning, omgivelser, mad og drikke er i fuldstændig harmoni.

Hvorfor skal man deltage?
Først og fremmest fordi man får viden til at styrke sin virksomhed til at omfavne de muligheder, fremtiden bringer. Programmet i sig selv er egentlig rigeligt, men der er også en anden tungvejende grund til at deltage. Som branche har vi brug for at samles en gang om året. Vi spiller en afgørende rolle i det danske erhvervsliv og samfund, hvor vi skaber eksport, arbejdspladser og velstand. Det, synes jeg, er på sin plads, at vi samles om og hylder, da vi som branche er fælles om at have skab det position.

Hvad glæder du dig selv mest til?
Det nemme er vel at sige det hele. Men jeg glæder mig alligevel særlig meget til, når dørene åbner, og jeg får lejlighed til at byde alle deltagere personligt velkommen
til årets begivenhed i den danske modebranche.

Dansk Mode & Textil TOPMØDE 2017 finder sted den 10/10 2017 på Docken i København. Dørene åbner kl. 8.30, og der bydes velkommen kl. 9.30. Programmet slutter kl. 17.   

Invitation til Dansk Mode & Textil TOPMØDE 2017
Som medlem af Dansk Mode & Textil skulle du gerne have modtaget din invitation allerede. Er dette ikke tilfældet, kan du kontakte presse- og kommunikationschef Simon Hansen, sh@dmogt.dk. Prisen for medlemmer af Dansk Mode & Textil er kr. 1.495 ex. moms.

Er din virksomhed ikke medlem af Dansk Mode & Textil, har du alligevel mulighed for at deltage. Du skal bare sende en e-mail med dit navn, titel og virksomhedens navn til kursus@dmogt.dk. Husk at skrive TOPMØDE 2017 i emnefeltet.

Da kapaciteten er begrænset kan vi desværre kun invitere virksomhedens C-level (CEO, CFO, CMO, COO osv.). Prisen for at deltage er kr. 2.495 ex. moms.   

Simon Hansen

KONTAKTPERSON

Simon Hansen
Presse- og kommunikationschef
tlf: 97117292 · mobil: 40227222 · sh@dmogt.dk
Linked In Profile Se profil

Thomas Klausen

KONTAKTPERSON

Thomas Klausen
Adm. direktør
tlf: 97117233 · mobil: 22220402 · tk@dmogt.dk
Linked In Profile Se profil