Foto: Wood Wood

Wood Wood fejrer 15 års jubilæum

Det danske modebrand Wood Wood fylder 15 år. Under modeugen torsdag den 10. august fejrer de jubilæet med salg af eksklusiv kollektion, fodboldturnering og fest.

09.08.2017

Af Rikke Kynde, rk@dmogt.dk

I år har WOOD WOOD eksisteret i den danske modebranche i 15 år. Det fejrer brandet på torsdag den 10. august under modeugen, og der er ikke sparet på festlighederne.

”Det har været en vild rejse. Vi har defineret en hel ungdomsgeneration og skabt en scene for vores look. Jeg tror ikke, at nogen af os havde turdet tro, at vi kunne opnå alt det, vi har gjort, dengang vi startede”, fortæller medstifter Karl-Oskar Olsen om de 15 år med Wood Wood.

Han forklarer også, at brandets rejse fortsætter på et højere niveau:

”Wood Wood er blevet større end jeg og Biv, som startede det i sin tid, nogensinde troede. Det er sjovt at se, og jeg tror, at vi løfter det væsentligt højere og bedre de næste par år, det er i hvert fald vores ambition.”

Fejringen starter udenfor på Guldbergsgade på Nørrebro, som i dagens anledning bliver spærret af for gadetrafik og fyldt med DJ’s og madvogne. Der vil Wood Wood sælge tøj fra sit eksklusive samarbejde med Adidas og servere øl, de har lavet i samarbejde med Nørrebro Bryghus.

Klokken 17.00 afholder brandet en fodboldturnering, hvor disse holdene Euroman, Spaghetteria, Chateau Motel, Tango Squad, Soulland, Rust, adidas, Nørrebro Bryghus and Wood Wood skal dyste mod hinanden.

Jubilæumsfejringen afsluttes med en fest på natklubben RUST, der også holder til på Guldbergsgade.

”Nu har vi jo rykket vores show aktivitet til udlandet, sidst med show i Milano, så vi tænkte at fejre det med et gadeevent her på Nørrebro, hvor vi kommer fra og samtidig løfte sløret for endnu et fantastisk samarbejde med Adidas – samme brand vi lavede vores første sko med tilbage i 2006. Det bliver et brag, og jeg håber, at der kommer mange mennesker”, fortæller Karl-Oskar Olsen om grunden til at fejre jubilæet med et gadeevent.