Saint Tropez ansætter ny CEO

I en omskiftelig tid vil highstreet brandet Saint Tropez have nye friske øjne på forretningen. Derfor udskifter de brandets CEO gennem ni år og ansætter Sofie Lindahl-Jessen i stedet.

29.09.2017

Af Rikke Kynde, rk@dmogt.dk

Det danske highstreet brand Saint Tropez har observeret, at modebranchen ændrer sig med hastige skridt. Derfor vælger de at få nyt blod ind i virksomheden.

Den 1. oktober kan Sofie Lindahl-Jessen skrive CEO i Saint Tropez på visitkortet. Dermed erstatter hun Hans-Peter Henriksen, som har været brandets CEO siden 2008.

”Saint Tropez har haft en flot vækstrejse, og det kan vi takke Hans-Peter Henriksen for, som har ledet brandet med kompetent og sikker hånd det sidste årti. Men i en industri præget af hård konkurrence og ændret forbrugeradfærd er tiden nu den rette til at få nye øjne på brandet,” udtaler Alexander Martensen-Larsen, CEO for IC Group, der ejer Saint Tropez.

Sofie Lindahl-Jessen kommer fra en stilling som Executive Vice President for Sales og Brand Communication i boligbrandet Republic of Fritz Hansen. Et internationalt brand, hvilket særligt har betydning for Alexander Martensen-Larsen:

”Vi er meget begejstrede for at få Sofie om bord i Saint Tropez. Hun har en stærk, international baggrund inden for salg og marketing fra bl.a. Fritz Hansen og Triumph og stor erfaring med, hvordan man holder et brand relevant.”

Den nye CEO er da også spændt på at komme med sine bidrag til brandet.

”Jeg glæder mig til at arbejde med Saint Tropez, som er et stærkt, veletableret brand med stort potentiale. Min opgave bliver at se på brandet med friske øjne og sørge for, at vi møder vores forbrugere der, hvor de er, og med kollektioner, som rammer netop det, de efterspørger. Både herhjemme og i udlandet,” fortæller Sofie Lindahl-Jessen.