Foto: JBS. Phlake manager, Stefan Petersen, tjekker de sidste beskeder, inden Phlake skal på scenen.

JBS hylder musikbranchen

”Backstage” er et ny et projekt, hvor JBS sætter spotlight på de mennesker, man som regel møder bag kulisserne i musikbranchen.

10.11.2017

Af Rikke Kynde, rk@dmogt.dk

Undertøjsbrandet JBS sætter i et nyt projekt fokus på musikbranchens skjulte kræfter. Projektet, der har fået navnet ”Backstage” med undertitlen ”alt det, du ikke ser”, blev lanceret den 3. november. I den forbindelse hylder brandet danske tourmanagere og spillesteder gennem en række videoer på Facebook.

Vi sætter ikke os selv i centrum med det her initiativ, og måske vil der være mange, der slet ikke opdager, at vi står bag – men så har vi givet shine til nogle mennesker, der fortjener det og normalt står i skyggen af andre,” fortæller Nicolai Hartung, kommunikationschef i JBS.

JBS lægger vægt på, at de er et kulturbærende brand, og at deres undertrøjer bliver båret af både musikere og tilhørende ’crew’. Brandet kan særligt genkende den rolle tourmanagere udfylder og ønsker derfor at rette fokus mod dem.

”Når vi kigger ind i musikken, genkender vi os selv i det, der foregår i kulissen. Vi står ikke forrest på scenen og tager opmærksomheden – men er naturligt optaget af den kvalitet, der ligger bagved,” forklarer Nicolai Hartung.

I projektet vil det blandt andre være tourmanagere fra Phlake, Christopher, D-A-D og Suspekt, som bliver hyldet. Nicolai Hartung forklarer, at JBS ikke direkte skal markedsføres i denne forbindelse, men at der nærmere skal tegnes et billede af et brand med holdninger:

Vi ser alt for meget markedsføring, hvor brands skamroser sig selv eller lokker med en skarp pris. Det handler det her projekt IKKE om. Vi ønsker at skabe holdninger til vores brand ved at vise, at vi har nogle holdninger.”

Årets Backstage 2017
I forlængelse af projektet har JBS også skabt en ny pris ved navn ”Danmarks bedste backstage 2017”. Her skulle 25 danske tourmanagere pege på det spillested, ”som både i de kreative rammer og i den personlige modtagelse er bedst til at skabe god backstagestemning”.

I dag den 10. november blev vinderne kåret. Prisen for Årets Bedste Backstage 2017 gik til spillestedet ’Godset i Kolding’, der modtager 10.000 kr. som anerkendelse af deres arbejde.

Se første video i projektet her