Wood Woods kreative direktør Karl-Oskar Olsen

Foto: Kreativ direktør i Wood Wood, Karl-Oskar Olsen, som også er en af brandets grundlæggere.

Wood Wood indtager London Fashion Week

Ovenpå to sæsoner i Milano debuterer det danske modebrand nu med en visning under Londons herremodeuge. Et spændende skridt, som brandet griber ydmygt an.

14.11.2017

Af Simon Hansen, sh@dmogt.dk

Wood Wood fortsætter med at markere sig under de helt store internationale modeuger. To sæsoner i træk har brandet været på show schedule under Milan Fashion Week, men til den kommende sæson er det London Calling, som The Clash sang det. Den 6. januar slår Wood Wood nemlig dørene op til en visning som en del af det officielle program under London Fashion Week Men’s. Det  er første gang, brandet er på programmet i London, og netop det faktum er Wood Woods kreative direktør Karl-Oskar Olsen meget bevidst om:       

- Vi er ikke et nyt brand længere, men vi er nye på kalenderen i London, og derfor er jeg meget ydmyg omkring vores appearance. Vi vil vise den del af vores kollektion, som vi føler fungerer i en iscenesættelse ud fra den historie, vi gerne vil fortælle, og det er Wood Wood core DNA pieces, hvor vi arbejder med kreativitet, kvalitet og attitude. Derudover vil der være enkelte see now buy now-dele fra vores upcoming Champion-samarbejde som nu kører på 3. sæson, siger han til Dansk Mode & Textil.

Showet under Milan Fashion Week i januar 2017 markerede Wood Woods tilbagevenden til den internationale showscene og blev fulgt  op med endnu et show sæsonen efter. Noget som ifølge Wood Wood har bidraget til mere end 100 % vækst i Sydeuropa. Men nu er tiden moden til nye eventyr i London, som dog langtfra er fremmed land for Wood Wood.

Det britiske marked har, takket være et stort og rigt udbud af premium-butikker, i en årrække været et nøglemarked for Wood Wood, som i 2014 åbnede eget showroom i London, og siden da har brandet intensiveret sin tilstedeværelse og forretning på markedet.   

Holdet bag Wood Wood betegner London Fashion Week Men’s som både etableret og moderne, og man glæder sig til både at tilføre værdi til showprogrammet og samtidig at drage nytte af det imponerende udbud af designere og besøgende. Det har også være en tiltalende faktor, at Londons herremodeuge er den første modeuge i sæsonen, oplyser Wood Wood i en pressemeddelelse.  

Wood Wood vil i London præsentere AW18 herrekollektionen, men visningen kommer også til at inkludere looks fra womenswear kollektionen samt de ovenfor nævnte see now-buy now-elementer.

Wood Wood er ikke eneste danske navn på programmet under Londons herremodeuge. Astrid Andersen, som har gennem en årrække har delt sin tid mellem London og København, viser sin herrekollektion den 7. januar.  

Læs også
Wood Wood til Milanos modeuge