DM&T og DAFI indgår aftale om brug af Copenhagen Fashion Week-varemærket

Dansk Mode & Textil og Danish Fashion Institute har netop indgået aftale i sagen om rettighederne til varemærket Copenhagen Fashion Week. Danish Fashion Institute ejer fremover rettighederne til varemærket, men nu vil alle modeugens relevante messeaktører have mulighed for at benytte navnet Copenhagen Fashion Week og det dertilhørende logo.

13.08.2014

PRESSEMEDDELELSE
København, 13. august 2014

To af modebranchens nøgleaktører, Danish Fashion Institute og Dansk Mode & Textil, afslutter en længerevarende sag vedrørende rettighederne til navnet Copenhagen Fashion Week. Efter en netop overstået modeuge, som fra alle sider betegnes som en succes, har de to parter indgået en aftale, som er til branchens bedste.

Danish Fashion Institute driver fortsat selskabet Copenhagen Fashion Week Aps og ejer også fremover rettighederne til varemærket Copenhagen Fashion Week. Ligeledes har Danish Fashion Institute de kommercielle og kommunikative rettigheder over Copenhagen Fashion Week. Men frem over vil alle relevante aktører i modeugen, så som messer, udstillere og brancheorganisationer, have mulighed for at benytte varemærket Copenhagen Fashion Week i forbindelse med omtale af aktiviteter i forbindelse med modeugen i København.

Forliget betyder, at en forestående retssag aflyses, hvilket glæder Dansk Mode & Textils adm. direktør Thomas Klausen:

”Der er ingen vindere i en retssag som denne. Derfor er jeg lykkelig over, at vi har fundet en forligsløsning, som gavner hele branchen. Denne aftale er med til at samle hele branchen om modeugen, hvilket er meget vigtigt for Danmark som modenation. Den giver også et endnu tættere samarbejde mellem modeugens aktører, som nu også er enige om, at datoerne for modeugens afvikling bør være samlede.”

Danish Fashion Institutes adm. direktør Eva Kruse er også meget positiv:

”Jeg er virkelig glad for, at vi er kommet frem til denne løsning. I stedet for en opslidende retssag, som ville have forringet Copenhagen Fashion Weeks omdømme, står vi nu med en aftale, som er til glæde og gavn for hele modebranchen. Ydermere skaber dette grobund for et godt fremtidigt samarbejde, så jeg vil sige, at vi alle står tilbage som vindere.”

For yderligere information og kommentarer kontakt:

Simon Hansen, Kommunikationsansvarlig hos Dansk Mode & Textil på 4022 7222 eller sh@dmogt.dk

Cecilie Thorsmark, Kommunikationschef hos Danish Fashion Institute på 2625 2001 eller cecilie@danishfashioninstitute.dk