Guldsmedefagets Fællesråd indgår strategisk samarbejde med Dansk Mode & Textil

En åbenlys synergi har fået organisationerne i guldsmedebranchen og mode- og tekstilbranchen til at indgå en aftale, der betyder at Dansk Mode & Textil fremover vil varetage rådgivning og administration på vegne af Guldsmedefagets Fællesråd. Foreningerne under Guldsmedefagets Fællesråd fortsætter uændret, men med aftalen sikres medlemmerne udvidet adgang til rådgivning og nye muligheder kommer i spil.

01.03.2017

København, 1. marts 2017

Guldsmedefagets Fællesråd, der består af Guldsmedebranchens Leverandørforening og Danske Guldsmede og Urmagere, og Dansk Mode & Textil har netop indgået en strategisk alliance, som betyder, at de to organisationer fremover vil være langt tættere knyttet til hinanden.

Aftalen indbefatter, at Guldsmedefagets Fællesråd lader Dansk Mode & Textil varetage en række administrative opgaver, ligesom de to guldsmedeorganisationers medlemmer fremover får adgang til rådgivning fra Dansk Mode & Textils eksperter inden for HR-jura, handelsjura, miljø, international handel m.m. Guldsmedefagets Fællesråd, og de to underliggende organisationer, fortsætter uændret og beholder deres egen identitet.

Aftalen giver muligheder for at fokusere, vurderer Trine Thorning, direktør i Danske Guldsmede og Urmagere:

”Vi har overvejet nøje, hvordan vi kunne optimere vore to organisationers virke med henblik på at styrke guldsmede- og urmagerbranchen som specialbrancher. Vi har fundet en model, som sikrer, at vores medlemmer får adgang til Dansk Mode & Textils omfattende vidensbank, og samtidig kan vi effektivisere vores eget setup markant, så på den måde er det et meget lykkeligt ægteskab”, fortæller hun

De to parter kender hinanden rigtig godt, og alliancen mellem organisationerne kommer efter flere års dialog og samarbejde.

”Aftalen med Dansk Mode & Textil er et naturligt next step for os. Vi har igennem en årrække haft en tæt dialog og fra sidelinjen set, hvor gode Dansk Mode & Textil er til at skabe værdi gennem deres rådgivning. Derfor er vi meget glade for, at vi nu kan tilbyde vores medlemmer adgang til den rådgivning, og i den forbindelse giver det rigtig god mening, at vi også overlader store dele af vores administration til Dansk Mode & Textil,” siger Jens R. Møller, direktør i Guldsmedebranchens Leverandørforening.

Med indgåelsen af denne aftale har medlemmerne af Danske Guldsmede og Urmagere og Guldsmedebranchens Leverandørforening allerede nu mulighed for at benytte sig af kompetencerne hos Dansk Mode & Textil.

”Det er den helt rigtige løsning for begge parter. Der er mange overlap brancherne imellem, og derfor kan vores rådgivere uden videre servicere den nye type virksomheder. Vi har ressourcerne, både hvad angår rådgivning og administration, og Guldsmedebranchens Leverandørforening og Danske Guldsmede og Urmagere kan holde fast i deres egen identitet og fokusere på at styrke og udvikle deres branche. Alle vinder ved denne aftale, og vi glæder os til det tætte samarbejde, siger adm. direktør i Dansk Mode & Textil, Thomas Klausen.

Aftalen medfører at foreningerne i løbet af 2017 vil få fælles lokaler på Dansk Mode & Textils adresse i København.

--oo0oo—

Eventuelle spørgsmål kan rettes til:

Danske Guldsmede og Urmagere
Trine Thorning