· CSR-begreber ·

C

Code of Conduct - hvad er det?

En Code of Conduct, CoC, er et sæt retningslinjer, som gælder for ens måde at drive forretning på. Typisk adresserer en Code of Conduct menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption.
Læs mere

CSR - hvordan kommer vi i gang?

Når man som virksomhed står over for at skulle i gang med at arbejde med CSR eller samfundsansvar, kan det være svært at overskue området. Der er mange ord og begreber som svirrer i luften, når man taler om CSR.
Læs mere

M

Menneskerettigheder og Erhverv i mode- og tekstilindustrien

DM&T sætter i 2014 og 2015 øget fokus på FNs Retningslinjer for Menneskerettigheder og Erhverv, der udgør den globale minimumsstandard for ansvarlig virksomhedsadfærd.
Læs mere

Ø

Økologisk produkt - hvordan markedsføres det?

Efter udbredt brug af begreber som bæredygtige produkter, grøn produktion, miljørigtige produkter, bedre miljøvalg, etisk produktion, klimavenligt produkt og en hel del green-washing i markedsføringen af produkter og ydelser, udarbejdede Forbrugerombudsmanden i 2011 en vejledning for området miljø og etik i markedsføring for at komme denne greenwashing til livs.
Læs mere