Stine Goya-universet udvides med ny butik

Sidste torsdag åbnede det tredje Stine Goya flagskib på Østerbro i København. ”Det er vigtigt for os at udtrykke Stine Goya-universet overfor kunderne,” forklarer CEO.

14.12.2016

Af Emma Klinker Stephensen, eks@dmogt.dk

En butik på Gothersgade i København, en på Volden i Århus, en shop-in-shop i Magasin på Kongens Nytorv og den 14. december åbnede Stine Goya på Østerbrogade i København. På få år er det blevet til fire forretninger for det anerkendte brand Stine Goya.

Virksomheden tog hul på retailsalget i efteråret 2013. CEO for Stine Goya, Thomas Hertz, fortæller, hvorfor de er glade for at have udvidet fra wholesale til retail.

- Det er en god udfordring at få et retail-ben til at fungere med vores brand. Vi får meget ud af den direkte kundekontakt og feedback i butikkerne. Herudover har vi mulighed for at præsentere kunderne for det fulde Stine Goya-univers, hvilket kunderne er meget positive overfor, siger Thomas Hertz.

Han tilføjer, at netop brandets identitet er essentielt. Stina Goya-butikkerne er med til at understøtte og vise identiteten til forbrugerne.

- Det er mere risikabelt at drive retail end wholesale, men der er til gengæld en større gevinst. Det er desuden en mulighed for at få manifesteret mærket og dets identitet, hvilket man ikke kan gøre på samme måde gennem wholesale-kunder, selvom de gør et rigtig godt arbejde, mener Thomas Hertz.  

Butiksåbningerne er alle sammen er sket med jævne mellemrum for dermed at undgå, at virksomheden gabte over mere, end den kunne sluge.

- Vores satsning på retail er rigtig positiv. Vi har taget os god tid til at danne erfaring, inden vi har udvidet retailsalget med nye butikker, og det har været brugbart, siger Thomas Hertz.

Åbning af brandets tredje flagskib
Åbningen af det tredje Stine Goya-flagskib blev markeret med et åbningsevent. Virksomheden fortæller, at kunderne virkede tilfredse.

- Jeg synes, at folk er meget positive og anerkendende, og flere fremhæver i særdeleshed, at det er rart med en type butik som vores, fordi den måske skiller sig en smule ud, og dermed skaber et lidt anderledes udtryk og dermed giver noget nyt til lokalområdet, mener Thomas Hertz.

Valget af område for det nyeste skud på Stine Goya-stammen var ikke tilfældigt for brandet.

- Vi har længe haft kig på Østerbro som bydel, som vi gerne ville have en forretning i. Butikken befinder sig på den perfekte beliggenhed med god trafik. Lige i det område er der fine butikker, og snart kommer der metro. Vi har også skelet lidt til alt det nye, der sker ude i Nordhavn, siger Thomas Hertz.

Thomas Hertz fortæller, at der i skrivende stund ikke er planer om flere forretninger, men han vil ikke udelukke muligheden.

- Vi synes, at det fungerer rigtig godt for vores mærke at drive retail, så jeg vil ikke afvise, at der ikke kommer nye butikker til i fremtiden, tilføjer Thomas Hertz afslutningsvis.


Åbningen af den nye Stine Goya-butik på Østerbrogade. Foto: Emma Klinker Stephensen

As Øland

KONTAKTPERSON

As Øland
Kreativ chef
tlf: 97117291 · mobil: 51220122 · aso@dmogt.dk
Linked In Profile Se profil