Menu

A. Loft Pedersen A/S ansætter COO

Den nye COO bliver også medejer og skal på sigt overtage den 80 år gamle virksomhed fra den nuværende direktør og ejer. Samtidig meddeler A. Loft Pedersen, at man udvider brandporteføljen.

Foto: Loft Fashion
Foto: Loft Fashion

31. juli 2018

Overtøjsspecialisten A. Loft Pedersen A/S fra Randers har per 1. august 2018 ansat Jesper Andersen som COO. Planen er, at Jesper Andersen - der også stammer fra Randers - med tiden skal afløse CEO Niels Loft Pedersen. Niels Loft Pedersen er oprindeligt uddannet bankmand og kom til familievirksomheden i 1991. Han er tredje generation i virksomheden, der blev stiftet i 1938 af Alma Loft Pedersen.

”Jesper Andersen bliver samtidig med sin tiltræden som COO medejer af A. Loft Pedersen A/S, og hensigten er, at han inden for en kort årrække overtager virksomheden 100 procent. Han vil stille og roligt overtage flere og flere af mine funktioner, men vil til at starte med primært have fokus på at tage A. Loft Pedersen til det næste step, hvad angår omsætningsvækst og produktudvikling,” siger Niels Loft Pedersen og fortsætter:

”Vi er allerede godt i gang med en repositionering og videreudvikling produktmæssigt af Loft Fashion, og vi er til stede på 16 eksportmarkeder, så der er et solidt fundament at bygge videre på. Jeg vurderer, at virksomheden trænger til at frisk pust, og jeg er sikker på, at Jesper Andersen qua sin personlighed og med sin store brancheerfaring vil give A. Loft Pedersen og Loft Fashion et kæmpe løft.”

Medbringer solid erfaring og nyt brand til A. Loft Pedersen

Jesper Andersen har mange års erfaring fra modebranchen, primært inden for damemode. I en årrække drev han sin eget virksomhed Express de Paris med brandet Molly-Jo, som han siden afhændede til Godske Group, hvor Jesper Andersen har været ansat de seneste tre år.

Med sig til A. Loft Pedersen tager Jesper Andersen brandet Zorbé, som primært laver toppe til kvinder. Planen er at relancere Zorbé fuldt ud til sæsonen efterår/vinter 2019, men allerede på CIFF i august vil indkøbere kunne se en appetitvækker på Zorbé.

”Zorbé ligger i et kommercielt prisleje, og der er mulighed for en høj mark-up til detailhandleren,” siger Jesper Andersen, som ser Zorbé som et godt supplement til den eksisterende portefølje.

”Med Zorbé som nyt brand i A. Loft Pedersen-regi får vi udvidet sortimentet. Det sikrer virksomheden kontinuitet i omsætningen, da toppene sælger godt i sommersæsonen, hvor overtøjet omvendt har hovedsæson om vinteren,” siger Jesper Andersen.
Zorbé skal supplere Loft Fashion i fremtiden.
Zorbé skal supplere Loft Fashion i fremtiden.
"