Menu

ARKK supplerer sneakers med tøj

I dag skriver sneakers-brandet ARKK Copenhagen et nyt kapitel, når deres første stykker tøj sendes på gaden i et begrænset oplag. Det sker efter års efterspørgsel og understreger samtidig, at brandet konstant er i udvikling.

ARKK Copenhagens to stiftere Kasper Høj Rasmussen (tv) og Thomas Refdahl diskuterer brandets seneste skud på stammen: En limited edition-kollektion af tøj.
ARKK Copenhagens to stiftere Kasper Høj Rasmussen (tv) og Thomas Refdahl diskuterer brandets seneste skud på stammen: En limited edition-kollektion af tøj.

13. juni 2019 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

ARKK Copenhagen laver sneakers. Det har de gjort siden grundlæggelsen, og det er en metier, de ikke har afveget fra. Før nu. I dag lancerer det unge brand nemlig flere stykker unisextøj i form af T-shirts, hættetrøjer og shorts i et begrænset oplag. De suppleres senere på sommeren af sokker og kasketter. Men selvom ARKK Copenhagen ikke tidligere har solgt tøj, er det langt fra en ny idé.

”Tøj har vi ønsket at skabe i årevis, faktisk lige siden begyndelsen, men for os har fokus de sidste fire år været på sneakers.” siger medejer og kreativ direktør Kasper Høj Rasmussen.

Og selvom man nu bevæger sig ind på nye produktområder, er det stadig med sneakers som omdrejningspunkt. Derfor vil alle stykker tøj også være forsynet med et lille broderet logo, som forestiller ARKKs første sneaker-model, Raven. Samtidig matcher farvepaletten på tøjet tidligere og kommende kollektioner af sneakers, og der er tænkt nøje over sammenhængen.

Timingen for lanceringen er da også langt fra tilfældig.

ARKK startede eventyret med sneaker-modellen Raven, og den har fået plads - i broderet form - på alle de nye stykker tøj.”Vores kunder og forhandlere har i flere år efterspurgt tøj, og vi føler, at med de sneakers vi lancerer, og den vækst vi oplever i dag, er det nu endelig blevet det rigtige tidspunkt at forfølge dette,” siger CEO og medejer, Thomas Refdahl.

Han forklarer, at lanceringen – præcis som med brandets sneakers – er nøje planlagt. T-shirts i lette kvaliteter, så de passer til sommervarmen, og bløde sweatshirts, man kan trække over hovedet, når de kølige skandinaviske sommeraftener sætter ind.

Selvom ARKK har kastet sig over en ny produktkategori, er udgangspunktet for produktudvikling ikke desto mindre det samme.  

”Selvfølgelig er tøj nyt for ARKK, men den tilgang, vi har til designet og kvaliteten, er nøjagtig den samme som vores sneakers: Rene, enkle designs med fokus på detaljer og kvalitet,” siger Kasper Høj Rasmussen.

Lanceringen markerer ifølge de to stiftere et nyt kapitel. Det vækker glæde, men er samtidig også en markering af den filosofi, brandet arbejder ud fra.

”Vi er glade for endelig at kunne lancere tøjet. Så mange mennesker har efterspurgt det gennem årene, og vi ser frem til at kunne imødekomme dette,” siger Thomas Refdahl. Han suppleres afslutningsvis af Kasper Høj Rasmussen:

”Det hele er forbundet med en stor passion for os. Vi ønsker, at vores partnere og kunder skal vide, at ARKK aldrig kommer til at stå stille. Vi vil altid udfordre os selv. Vi vil have, at folk skal vide, at vi kun lige er begyndt.”

Produkterne sættes til salg på ARKKs webshop samt i brandets to butikker i København i dag. 

"