Konkurrencen om de danske e-forbrugeres gunst er netop blevet intensiveret. C&A har ingen fysiske butikker i Danmark, Sverige eller Finland, men fra starten af marts har forbrugerne i disse og syv andre lande nu adgang til en EU-shop, som altså kan brede C&A til nye markeder.
”Vi ved at mange mennesker fra disse lande er kede af, at de ikke kan bestille vores mode online. Lanceringen af EU-shoppen er godt nyt til dem,” siger Dr. Andreas Hammer, Director E-Commerce Europe i C&A, i en pressemeddelelse.
Dette skal ses som et led i C&A’s øgede satsning på e-commerce, hvor antallet af markeder, man betjener nu har rundet 20.
”Denne ekstra online-butik er det næste store skridt i udvidelsen af vores online-aktiviteter,” siger Andreas Hammer.
EU-shoppen bliver på engelsk, og man skal derfor ikke forvente at blive mødt med lokale sprogvarianter, som man eksempelvis kender det fra Zalando. Der afregnes i Euro, og priserne er de samme, uanset hvilket land man kommer fra.
De syv andre online-markeder, som EU-shoppen dækker er Kroatien, Portugal, Rumænien, Tjekkiet, Slovakiet, Slovenien og Ungarn.
C&A har mere end 1.500 butikker i 18 europæiske lande og beskæftiger mere end 35.000 medarbejdere. Derudover har C&A også aktiviteter i Brasilien, Mexico og Kina.