Menu

Farvel til Textuelt. Velkommen til det helt nye DM&T Indsigt

Som et led i DM&T's nye kommunikationsstrategi skifter nyhedsbrevet både navn og karakter. Det nye nyhedsbrev vil i højere grad fokusere på inspiration, viden og indsigt, forklarer DM&T's kommunikationschef i denne leder.

Foto: Asger Mortensen for DM&T
Foto: Asger Mortensen for DM&T

19. februar 2020 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

I dag siger vi farvel til det format, som ellers har kendetegnet Textuelt fra dengang, nyhedsbrevet udkom som fax. Udgangspunktet var at samle nyheder fra alverdens branchemedier til gavn for de danske tekstilvirksomheder. Mere end 30 år senere er der sket meget. Der er kommet langt flere egenudviklede historier, artiklerne er blevet mere dybdegående og stofområdet er blevet udvidet.

Gennem det seneste halvandet år har vi arbejdet med en ny kommunikationsstrategi. I løbet af den proces – blandt andet takket være dialog med en række af branchens virksomheder – er det kommet til at stå mere og mere klart, at tiden er løbet fra Textuelt. Der findes et væld af internationale og enkelte danske medier, der på glimrende vis dækker mode- og tekstilbranchen ud fra et nyhedsmæssigt perspektiv, men det er ikke der, DM&T har sin plads.

DM&T er ikke et mediehus men en brancheorganisation, og med en vision om at være Danmarks bedste brancheorganisation er det afgørende, at vores kommunikation står mål med den. Derfor vil DM&T ikke længere være først med de seneste nyheder. Hastighed er ikke et mål i sig selv, og du vil opleve, at der er typer af historier, vi slet ikke kommer til at lave længere. Det er et strategisk valg, der skal gøre plads til det, det hele handler om; at levere viden, der styrker branchen, og gør dens virksomheder i stand til at træffe de rette valg på et oplyst grundlag. Vi sætter fokus på de emner, der optager branchen nu og i fremtiden, bl.a. ledelse, bæredygtighed, forretningsudvikling, supply chain mm., og vi tillader os at gå i dybden frem for blot at kradse i lakken. Vi vil samtidig bruge den viden, der allerede findes i DM&T og vores rådgivere for på måde at folde den personlige, stærke rådgivning, som DM&T alle dage har været garant for, ud til et bredere publikum.

Netop derfor siger vi også farvel til navnet Textuelt, som leder tankerne hen på aktuelt – i betydningen nyt - stof. Vi vil fremover tage afsæt i aktuelle emner men behandle dem på en måde, der giver længere levetid og skaber mere værdi. Og vi gør det ikke kun på skrift. Fremover vil vi benytte flere fortælleformer for at give dig den bedste og mest inspirerende oplevelse. Dette skifte betyder også, at du vil opleve færre men mere relevante nyhedsbreve fra DM&T. 

Netop derfor har vi valgt at give dit nye nyhedsbrev navnet Indsigt. Med indsigt følger refleksion, inspiration og viden, og det er dét, vi gerne vil give dig. Vi håber, du fortsat vil abonnere og få leveret stof til eftertanke direkte i din indbakke.

Abonnerer du endnu ikke på nyhedsbrevet kan du tilmelde dig her. 

Du er naturligvis velkommen til at bidrage med dine spørgsmål eller kommentarer og sende input til emner, du gerne vil have afdækket. Send en mail til sh@dmogt.dk, og jeg lover, at vi vil bruge dine input i vores overvejelser. 

Vi glæder os til at tage dig med på rejsen. 

Med venlig hilsen
Simon Hansen
Presse- og kommunikationschef i DM&T, chefredaktør på DM&T Indsigt.

"