Menu

Global Fashion Agenda får Nike som ny strategisk partner

Den amerikanske sportswear-gigant Nike er seneste skud på stammen af globale mode- og livsstilsvirksomheder, som skal være med til at sætte den bæredygtige dagsorden i branchen.

En del af Nikes bæredygtighedsarbejde er centreret om innovative materialer. For eksempel Flyleather, som indeholder minimum 50 % genanvendt læder.
En del af Nikes bæredygtighedsarbejde er centreret om innovative materialer. For eksempel Flyleather, som indeholder minimum 50 % genanvendt læder.

06. december 2018

Global Fashion Agenda har i dag offentliggjort, at Nike bliver en del af gruppen af strategiske partnere. Dermed tilslutter Nike sig andre globale storspillere som Bestseller, Kering, H&M, Li & Fung Sustainable Apparel Coalition og Target. Athletic-segmentet spiller en stadigt større rolle i den samlede modebranche, og med tilføjelsen af Nike som strategisk partner kan Global fAShion Agenda i endnu højere grad afdække den del af branchen.

Som strategisk partner kommer Nike til at bidrage med ekspertviden i arbejdet med at forme bæredygtighedsdagsordenen, ligesom de kommer til at spille en vigtig rolle i at udvikle Global Fashion Agenda i deres arbejde som spydspids for en mere bæredygtig modebranche.

”Nike har været førende med bæredygtighed i mange år, og vi har haft dem på radaren som potentiel partner i meget lang tid. De kommer med fremragende færdigheder og erfaring, som vil forbedre vores indsats, og vi er mere end henrykte for at kunne byde dem velkommen som partnere i arbejdet med at forme GFA’s initiativer fremadrettet. At have en athletic-virksomhed med i vores gruppe vil ikke alene hjælpe os med at rykke agendaen i et vigtigt segment, men med Nikes globale rækkevidde og innovative tankegang er de i stand til at hjælpe os med at drive agendaen yderligere frem,” siger Eva Kruse, CEO i Global Fashion Agenda.

Bæredygtigheden fylder meget hos Nike, og derfor vækker deres nye rolle som strategisk partner glæde.

”Hos Nike er bæredygtighed integreret i alt, hvad vi gør. Det er en drivkraft for innovation, og vi er af den overbevisning, at der ikke børe være noget kompromis mellem bæredygtighed, stil og præstation. Vi ser frem til at samarbejde med Global Fashion Agenda for at accelerere bæredygtighed i branchen,” siger Noel Kinder, der er Chief Sustainability Officer hos Nike.

Er du interesseret i Nikes bæredygtighedsarbejde kan du læse mere og lade dig inspirere i deres Sustainable Business Report.

"