Menu

Her er showprogrammet for Copenhagen Fashion Week

Den kommende modeuge byder på 32 shows. Denne udgave af Copenhagen Fashion Week byder på både nye og etablerede danske stjerner, men det er et bæredygtigt, britisk brand, der åbner modeugen den 29. januar.

Norske Holzweiler er endnu en gang på showkalenderen, når Copenhagen Fashion Week finder sted 29. januar til 1. februar. Foto: Copenhagen Fashion Week
Norske Holzweiler er endnu en gang på showkalenderen, når Copenhagen Fashion Week finder sted 29. januar til 1. februar. Foto: Copenhagen Fashion Week

17. december 2018 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Copenhagen Fashion Week er klar med den officielle showkalender for vintermodeugen 2019, der løber af stablen fra den 29. januar til den 1. februar 2019. Denne sæson kalender indeholder 32 brands, blandt andre hjørnesten som Ganni, Stine Goya, Baum und Pferdgarten og Munthe og branchens nyere stjerneskud som Cecilie Bahnsen og Emilie Helmstedt. Derudover har flere udenlandske mærker valgt København som deres showdestination, heriblandt norske Holzweiler, svenske J. Lindeberg, tyske lala Berlin og britiske Mother of Pearl.

Det er den første udgave af Copenhagen Fashion Week med den nytiltrådte administrerende direktør, Cecilie Thorsmark, i spidsen.

"Vi glæder os til at stå i spidsen for en modeuge, som byder på et særdeles stærkt line-up af brands fra både Danmark og udlandet. Vi har denne sæson oplevet en markant øget interesse fra udenlandske brands om at holde show i København, hvilket tydeligt bekræfter den tendens, jeg tror alle i modebranchen fornemmer lige nu, nemlig at dansk mode og modeugen aldrig har været mere hypet. Så nu er det vores opgave at gøre alt, hvad vi kan for, at de får den bedste oplevelse," siger Cecilie Thorsmark.

Den stærkeste showplatform i Skandinavien

Netop den store interesse for at være en del af Copenhagen Fashion Week har stillet store krav til udvælgelsen af de navne, der skulle udfylde denne sæsons showkalender. Den er sammensat af en showkomité bestående af 18 toneangivende eksperter fra den skandinaviske modebranche, der alle har et skarpt øje for det aktuelle modebillede.

"Vi modtog i år et rekordstort antal ansøgninger, men ud fra devisen om at vægte kvalitet frem for kvantitet er showkalenderen denne sæson særligt skarpt kurateret takket være vores engagerede showkomité, der har lagt sig i selen for at skabe den stærkeste showplatform i Skandinavien og dermed sikre den bedste oplevelse for modeugens gæster," fortæller Cecilie Thorsmark.

Bæredygtigt mærke åbner modeugen

Den professionelle del af modeugen skydes i gang tirsdag den 29. januar af britiske Mother of Pearl, der har haft et særligt ønske om at præsentere deres bæredygtige kollektion i København. Copenhagen Fashion Week har taget hul på en ny strategi med fokus på at gøre bæredygtighed til et strategisk omdrejningspunkt i modeugen og er derfor særligt glade for at kunne byde velkommen til Mother of Pearl.

"Det er en ære at skulle åbne Copenhagen Fashion Week til januar. Med vores fælles dedikation og passion for bæredygtighed, virkede det som det perfekte sted at debutere vores nye No Frills kollektion," siger Amy Powney, Kreativ Direktør hos Mother of Pearl.

 

Se showkalenderen her
"