Menu
DM&T og Sportsbranchen indgår samarbejde

Organisationer skaber merværdi med strategisk alliance

Brancheorganisationerne for sportsbranchen og mode- og tekstilbranchen øger samarbejdet med henblik på at skabe merværdi for medlemmerne. Det sker gennem en strategisk alliance.

20. december 2017 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Sportsbranchen, som repræsenterer 300 medlemsvirksomheder, der sælger sportsudstyr, har indgået en strategisk alliance med Dansk Mode & Textil, som er brancheorganisation for 375 livsstilsvirksomheder. Tidligere på året kunne Guldsmedebranchen og Dansk Mode & Textil offentliggøre en lignende strategisk alliance. Begge aftaler skal sikre, at organisationerne gennem et øget samarbejde kan skabe bedre vilkår for de respektive organisationers medlemmer.

Med den nye strategiske alliance på plads tæller det samlede bagland cirka 1.000 medlemsvirksomheder, og med det medlemsgrundlag forventer alle tre parter, at det bliver muligt at forhandle endnu mere attraktive rabat- og rammeaftaler på plads til gavn for alle tre organisationers medlemmer.

”Vi ser klare fordele i denne model. Alle organisationer bibeholder deres egen, stærke identitet, men vi kommer unægtelig til at stå stærkere, når vi samarbejder. Der er en række områder, som har øjeblikkeligt potentiale, men det her er også en langsigtet alliance, hvor vi løbende finder fælles samarbejdsflader. Det er afgjort en forretningsmodel, vi har store forventninger til,” siger Thomas Klausen, adm. direktør i Dansk Mode & Textil.    

Alliance betyder vidensdeling
Alliancen mellem Dansk Mode & Textil og Sportsbranchen betyder også, at Sportsbranchen i højere grad får mulighed for at tilbyde sine medlemmer værdiskabende rådgivning og viden. Det sker med lanceringen af et helt nyt website, hvor en stor del af indholdet bliver hentet fra Dansk Mode & Textils omfattende database af viden, som er udarbejdet af organisationens rådgivere.

Sportsbranchens medlemmer får således gradvist adgang til flere og flere rådgivningsartikler og en omfattende samling af vigtige kontrakter, blandt andet HR-kontrakter, distributørkontrakter samt salgs- og leveringsbetingelser. Samarbejdet kan på sigt udbygges til også at omfatte personlig rådgivning fra Dansk Mode & Textils mange specialiserede rådgivere.

”Vi arbejder kontinuerligt for at skabe værdi for vores medlemmer. Derfor er det også en rigtig god aftale, vi har lavet med Dansk Mode & Textil. Medlemmerne får adgang til en guldgrube af viden, og jeg er sikker på, at det bliver en øjeblikkelig gevinst i den enkelte virksomhed,” siger Dan Holmgren, direktør i Sportsbranchen.    

Aftalen mellem de to organisationer er netop trådt i kraft. 

"