Menu

Pieszak opretter ny stilling og ansætter Marketing Director

Modebrandet Pieszak og de to søsterbrands er blevet så stort et foretagende, at der er behov for en Marketing Director tila t varetage alle tre brands. Til at løfte den opgave har man hyret Daniel Müller-James.

Foto: Pieszak
Foto: Pieszak

26. marts 2019 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Modevirksomheden Pieszak, der også tæller det yngre søsterbrand IVY Copenhagen og det bæredygtige denimbrand Tomorrow, har haft vokseværk og er efterhånden blevet så stor en virksomhed, at man har følt behov for intern forankring af samtlige branding- og marketingaktiviteter i de tre brands. Til at stå i spidsen for det, har man ansat Daniel Müller-James som Marketing Director.

“Vores tre brands Pieszak, IVY og Tomorrow oplever stor vækst. De seneste sæsoner har vi intensiveret arbejdet med brand story, identitet, kampagner og positionering, hvilket vi ser resultaterne af nu. Tomorrow er netop blevet solgt ind til internationale department stores, og der er tilsvarende stor efterspørgsel på Pieszak og IVY i udlandet. Internationale ambitioner kalder på struktur og konstant kreativ udvikling på alle platforme, og jeg kan ikke forestille mig en bedre kandidat end Daniel til det arbejde, der ligger foran os nu,” siger Henriette Pieszak, ejer og kreativ direktør.

Daniel Müller-James kommer med solid erfaring fra modebranchen. Senest har han været ansat i Bestseller som Head of Creative Communications med ansvar for brand-identitet og global kommunikation for Jack & Jones og subbrands på tværs af samtlige kanaler.

Bæredygtighed spiller nøglerolle

Han ser store perspektiver i sit nye job i Pieszak:

“Pieszak er en virksomhed med et vigtigt purpose. Det har været helt afgørende, at der arbejdes intensivt med bæredygtighed og cirkulær økonomi, og at man med Tomorrow som eneste tøjbrand i verden har opfyldt kravene til både Svanemærket og EU Ecolabel. Det er en kæmpe motivationsfaktor at skulle integrere deres purpose endnu stærkere i brand, identitet og kommunikationstrategi,” siger Daniel Müller-James.

Før Daniel kom til Bestseller, arbejdede han i fire år hos Patriksson Communication med kunder som Ralph Lauren, Whyred, Filippa K, Gant Rugger og Cheap Monday.

Ud over det bæredygtige aspekt, har det det også været væsentligt for Daniel Müller-James at få ansvar for at forme og videreudvikle alle tre brands på tværs af samtlige kontaktpunkter.

“De fleste kvinder er altid på jagt efter de perfekte jeans. Det er derfor spændende at arbejde med tre brands, som netop er velfunderet i et stærkt denim-DNA og som kan levere på alle vigtige parametre som kvalitet, pasform og bæredygtighed. Der ligger fortsat et stort internationalt potentiale for alle tre brands, ikke mindst via øget fokus på e-commerce. Nu handler det først og fremmest om at anvende den rigtige værktøjskasse for at nå ud til slutforbrugere verden over. Og vi er godt på vej,” siger han.

Daniel Müller James får det overordnede ansvar for kommunikation, kampagner, brand, marketing og PR.

Daniel Müller-James har første arbejdsdag den 1. april 2019

Daniel Müller-James skal som Marketing Director fremover står i spidsen for marketing- og brandaktiviteter for Pieszak, IVY Copenhagen og Tomorrow. Han får base på modevirksomhedens kontor i København. Brandet har også kontor i Kolding.
Daniel Müller-James skal som Marketing Director fremover står i spidsen for marketing- og brandaktiviteter for Pieszak, IVY Copenhagen og Tomorrow. Han får base på modevirksomhedens kontor i København. Brandet har også kontor i Kolding.
"