Menu

Rabat på billetter til Copenhagen Fashion Summit

Copenhagen Fashion Summit finder sted den 15-16. maj, og billetterne er sat til salg. Der er fortsat ”early bird” rabat at hente. Derudover kan du nu se, hvilke mål 64 modevirksomheder har sat for deres aktiviteter for at skabe en mere cirkulær branche.

18. januar 2018 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Copenhagen Fashion Summit finder sted den 15. og 16. maj i år. Tidligere varede Summit kun en enkelt dag, men fra i år er der tale om et todagesarrangement. Det skal give plads til at udforske de nye elementer, opnå ny viden, dele viden og se nærmere på innovative løsninger.

Der vil naturligvis også være et væld af talere, og de bliver offentliggjort i løbet af de kommende måneder.

Hvis du køber billet allerede nu, kan du sikre dig 20 % rabat ved at benytte koden ”earlybird2018”.

Billetterne til Copenhagen Fashion Summit er inddelt i tre priskategorier, således at man betaler alt afhængigt af virksomhedens størrelse. Der skelnes mellem regulære og premium billetter. På nedenstående link finder du information om de to billettyper. Alle priser er eksklusive moms og rabatten er ikke fratrukket.

  • Large er virksomheder med en omsætning på +500 mio €. Alm. billet: € 900, premium: € 1.600
  • Medium er virksomheder med en omsætning på mellem 50 og 500 mio €: Alm. billet: € 600, premium: € 1.000  
  • Small er virksomheder med en omsætning på under 50 mio € . Alm. Billet: € 350, Premium: € 600

Størstedelen af de danske modevirksomheder falder således ind i kategorien small.

Find mere information om Copenhagen Fashion Summit og køb billetter her

64 modevirksomheder præsenterer mål cirkularitet

I forbindelse med Copenhagen Fashion Summit sidste år gav 64 globale modevirksomheder tilsagn om at accelerere branchens transition mod en mere cirkulær tankegang. Det skete med initiativet ”2020 Circular Fashion System Commitment”, og i dag har Global Fashion Agenda, som står bag Fashion Summit, offentliggjort de 64 virksomheder 143 fastsatte mål.

”Siden de 64 virksomheder underskrev hensigtserklæringen, har jeg været spændt på at se deres virksomhedsmål. Vi har nu evalueret alle 143 mål, og selvom fokusområderne og graden af involvering varierer fra virksomhed til virksomhed, har de alle det til fælles, at de bevæger sig i retning af en omstilling til en cirkulær modebranche. Det finder jeg meget opløftende,” siger Eva Kruse, CEO i Global Fashion Agenda.

Alle 64 virksomheder har indgivet mål inden for fire kategorier: Cirkulær design, forøgelse af indsamling af brugt tøj, forøgelse af salget af brugt tøj og et øget forbrug af genanvendte tekstilfibre.

Blandt de 64 virksomheder finder man blandt andet danske Bestseller,. Designers Remix, DK Company, Ganni og Mads Nørgaard men også internationale sværvægtere som Inditex, H&M adidas og ASOS.

Du kan se de enkelte virksomheders mål på Global Fashion Agendas hjemmeside

I forbindelse med Copenhagen Fashion Summit udgives en rapport, der følger op på virksomhedernes aktiviteter og fremskridt. 

"