Menu

Rekordregnskab fra Georg Jensen Damask

2018/19 har budt på fremgang for tekstilvirksomheden Georg Jensen Damask A/S, som i dag præsenterer det bedste resultat i virksomhedens historie, der strækker sig tilbage til 1756. Virksomhedens store omnichannel-fokus spiller en nøglerolle i den positive udvikling.

CEO i Georg Jensen Damask A/S Peter Hulweg Christiansen. Foto: PR
CEO i Georg Jensen Damask A/S Peter Hulweg Christiansen. Foto: PR

29. august 2019 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Selvom Georg Jensen Damask A/S har rødder tilbage til 1756, ligger virksomheden ikke på den lade side. Det kommer blandt andet til udtryk i det regnskab for 2018/19, som virksomheden præsenterer i dag. Med et bruttoresultat på 81 mio. kr. og et resultat før skat på 27 mio. kr. sætter tekstilvirksomheden nemlig ny rekord. Den positive udvikling i virksomheden har blandt andet rødder i en ambitiøs omnichannel-strategi.

”Vores værdier i form af klassisk design, funktionalitet og kvalitet er tydelige for de mennesker, der kommer i berøring med vores produkter. Derfor er vores produktlanceringer blevet modtaget positivt på alle vores markeder. Vi har arbejdet målrettet med vores omnichannel-transformation og udvalgte fokusmarkeder, ligesom vi har fokuseret fuldt ud på den digitale tankegang,” siger Peter Hulweg Christiansen, CEO & Head of Digital for Georg Jensen Damask.

 

Han forklarer samtidig, at virksomheden har et stort fokus på konstant at tilbyde det rette produktsortiment, så der skabes sammenhæng mellem brand, produkter, salgskanaler og tilgængelighed.

Hovedaktionær og bestyrelsesformand Jesper Hviid udtrykker også tilfredshed med virksomhedens udvikling:

 

”Udviklingen er sket i fuld overensstemmelse med vores strategi. Ambitionen er ikke, og har aldrig været, den hurtige vækst, men derimod en støt, kontrolleret og organisk udvikling. Udviklingen understøtter essensen af vores langsigtede strategi, som vi vil fortsætte i de kommende regnskabsår.” 

 

Ovenpå det flotte år, har ledelsen også valgt at belønne medarbejderne.

”Resultatet er vores bedste nogensinde, og vi kan i lighed med de forudgående år notere en fremgang på alle væsentlige KPI’er. Det er vi selvfølgelig glade og taknemmelige for, og vi har i den forbindelse udbetalt en ekstra månedsløn til samtlige medarbejdere som tak for en helt fantastisk indsats,” slutter CEO Peter Hulweg Christiansen.
"