Menu

Status quo på bunden i Dansk Wilton

Tæppeproducenten Dansk Wilton realiserer et resultat på niveau med det foregående år. Ledelsen kalder det tilfredsstillende set i lyset af ekstraordinære investeringer i fremtidig vækst.

Direktør Søren Sonne (3. fra højre) og medarbejderne kan se frem til 1.500 nye kvadrameter produktionslokaler i løbet af 2018
Direktør Søren Sonne (3. fra højre) og medarbejderne kan se frem til 1.500 nye kvadrameter produktionslokaler i løbet af 2018

22. marts 2018

Dansk Wilton A/S har lagt næsten to millioner til bruttofortjenesten, som i 2017 udgjorde 24,97 mio. kr. Resultatet før skat landede på 8,31 mio. kr. mod 8,11 mio. året forinden. Altså nogenlunde i par.

I løbet af året har Dansk Wilton, som producerer tæpper til kontraktmarkedet særligt krydstogtskibe og hoteller, foretaget store investeringer i øget produktionskapacitet, ligesom en teknisk opdatering af det eksisterende produktionsapparat også har krævet investeringer.

Året har også budt på investeringer i markedsbearbejdning og en øget marketingindsats, hvilket har betydet, at selskabet har penetreret nye eksportmarkeder og fået nye kunder. Ledelsen beretter om en stigende investeringslyst i den internationale hospitality-sektor, herunder hoteller og krydstogtskibe.

De seneste års investeringer skal gerne materialisere sig i øget salg og forbedret indtjening i 2018. Året byder også på en udvidelse af produktionslokalerne, som forventes færdiggjort i sommeren 2018.

Egenkapitalen i selskabet udgør 44,77 mio. kr. Dansk Wiltons rødder strækker sig tilbage til 1953, og virksomheden har til huse i Herning, hvor der fortsat produceres tæpper i lange baner. 

"