Menu

Wholesale sikrer IC Group lille plus i andet kvartal

IC Groups to tilbageværende brands sikrede en omsætningsvækst på 1,1 % i andet kvartal. Det er wholesale-aktiviteterne, der skaber væksten.

Foto: Tiger of Sweden
Foto: Tiger of Sweden

07. februar 2019

IC Group har efter salget af Saint Tropez kun to brands tilbage i porteføljen; By Malene Birger og Tiger of Sweden. De genererede samlet set en fremgang på 1,1 % (3 % i lokal valuta) i andet kvartal, hvilket bringer omsætningen op på 271 mio. kr.

Væksten var drevet af engroskanalen i både Tiger of Sweden og By Malene Birger. I retailkanalen måtte man dog realisere en faldende omsætning, hvilket primært kan tilskrives de fysiske butikker. Således faldt same store-omsætningen 12,9 % i perioden.

Ser man på det samlede 1. halvår faldt koncernens omsætning 8,3 % (-5,5% i lokal valuta). Retail tegner sig for det største minus, mens engrosdelen også er i minus for halvåret. Tiger of Swedens omsætning går 7,3 % tilbage, mens det for By Malene Birger er -10,3 %.

Resultatet af primær drift før engangsomkostninger udgør i første halvår 22 mio. kr. mod 74 mio. kr. i samme periode i det foregående regnskabsår.

IC Group forventer en mindre tilbagegang i omsætningen for det samlede regnskabsår. For Tiger of Sweden forventer man en mindre tilbagegang, mens udsigterne for By Malene Birger er en moderat tilbagegang. I starten af december forventede man ellers omsætningsvækst. 

"