Menu

Won Hundred får ny CEO

Det danske modebrand Won Hundred har i løbet af de sidste par år været meget igennem med tiltrængte kapitalindsprøjtninger og omlægning af strategien. Nu står virksomheden over for endnu en forandring, når den brancheerfarne Nikolaj Munkholm Lassen sætter sig i direktørstolen til august.

Won Hundred henvender sig til både mænd og kvinder. Her fra SS18 kollektionen.
Won Hundred henvender sig til både mænd og kvinder. Her fra SS18 kollektionen.

15. juni 2018 Af Olivia Lynglund , obl@dmogt.dk

Det er snart en ny person, der sætter sig i direktørstolen hos Won Hundred. Stifter af modebrandet, Nikolaj Nielsen, har nemlig udpeget Nikolaj Munkholm Lassen som deres nye kommende CEO.

”Jeg har længe været på udkig efter en ny CEO, der kan bidrage med kompetencer til Won Hundred, som vi ikke har i forvejen. Nikolaj Lassen har stor erfaring med salg og retail i ind- og udland, og netop de kvaliteter, har vi søgt i den nye CEO,” lyder det fra Nikolaj Nielsen i en pressemeddelelse.

Won Hundreds kommende CEO har mere end 20 års erfaring i branchen. Ud over at være selvstændig med butikker som Levi’s, Butler og Stoy Munkholm i Aarhus har han de sidste ni år haft en stilling hos Samsøe Samsøe som Head of Retail.

Takkede hurtigt ja til stillingen
Til at starte med havde Nikolaj Lassen egentlig besluttet at gå ledige efter sin tid hos Samsøe Samsøe. Men allerede efter det første møde med Nikolaj Nielsen tilbage i december blev han fristet og takkede ja til tilbuddet om de nye udfordringer:

”Jeg ser et stort potentiale og god arbejdscase hos Won Hundred, hvor alle forudsætninger for succes er tilstede. Jeg håber og tror på, at jeg kan være med til at forme den rigtige strategi sammen med ejerkredsen og føre den ud i livet sammen med alle de fantastiske medarbejdere, som sidder i Won Hundred i dag,” siger Nikolaj Lassen om sin kommende direktør-stilling.

Nikolaj Munkholm Lassen tiltræder allerede den nye stilling hos Won Hundred den 1. august 2018. Han kommer til at arbejde tæt med Nikolaj Nielsen, der indtil nu har ageret CEO ved siden af sin rolle som kreativ direktør. Med Nikolaj Lasse i direktørstolen vil stifteren dermed udelukkede fokusere på den kreative del af arbejdet.

"