Live Q&A om grøn markedsføring: Hvad må man sige?
Reglerne for greenwashing bliver strammere, så hvordan undgår du greenwashing? Kom med på webinar og lær, hvordan du holder dig indenfor stregerne.

- Fra
- 11. June 2024 - 09:00
- Til
- 11. June 2024 - 10:00
- Sted
- Online
- Tilmelding
- Nederst på siden
Både i Danmark og i EU er der stort fokus på ’greenwashing’ og korrekt markedsføring af produkter, når det kommer til bæredygtighed. Det har bl.a. givet anledning til en stramning af de regulatoriske rammer. I Danmark lancerede Forbrugerombudsmanden en kvikguide i slutningen af 2021 og arbejder lige nu på en opdatering af denne. I marts 2022 præsenterede EU deres forslag via ’Empowering Consumers’-initiativet til, hvordan reglerne fremadrettet skal være, hvilket bl.a. har resulteret i et forslag til et nyt direktiv for grønne anprisninger, som pt. er i proces i EU.
Men hvad er reglerne mere præcist? Må man overhovedet kalde produkter for produkter for ”grønne”, ”bæredygtige”, ”etiske” eller ”klimavenlige”? Hvis ikke man må det, hvad kan man så kommunikere om de produkter, hvor man har arbejdet med at reducere negativ indvirkning? Og hvilken dokumentation skal man sikre sig for at bakke sine budskaber op?
Den 11. juni kan du få svar på dine spørgsmål om bæredygtighed og markedsføring. Vi starter webinaret med en kort gennemgang af de regulatoriske rammer for markedsføring, inklusive forbrugerombudsmandens vejledning. Derefter vil vi fokusere på de konkrete spørgsmål, du og dine branchekollegaer har. Send gerne spørgsmål i forvejen.
Arrangementet er gratis og udelukkende for medlemmer af DM&T.