Georg Jensen Damask fortsætter væksten

Den Kolding-baserede tekstilvirksomhed Georg Jensen Damask A/S har realiseret en pæn vækst i det forgangne regnskabsår.

11.12.2015

Selvom Georg Jensen Damask A/S har vævet tekstiler, siden Columbus for første gang satte sine fødder i Amerika, er tekstilvirksomheden langt fra mæt af dage. I det forgangne regnskabsår hævede de bruttofortjenesten til 47,1 mio. kr. mod 42,6 mio. året forinden. Resultatet før skat landede på 8,6 mio. mod 7,4 mio. kr. året forinden. Ledelsen udtrykker tilfredshed med det resultat efter et år, hvor der er blevet investeret betydeligt i salgsfremmende aktiviteter.

Georg Jensen Damask sælger deres produkter, som blandt andet dækker duge, viskestykker og sengetøj, gennem fem forskellige kanaler. De omfatter blandt andet egne og eksterne retailbutikker, egen e-commerce og B2B salg. Georg Jensen Damask er repræsenteret i 10 lande og har solgt tekstiler til hjem og virksomheder i 87 lande.

Ifølge ledelsen, med CEO Peter Hulweg Christensen i spidsen, er det ikke ambitionen, at Georg Jensen Damask skal realisere en hurtig vækst. I stedet sigter den vedtagne strategiplan mod en vækst på 45 % frem mod 2017.  

Og der ligger en helt klar plan for, hvordan Georg Jensen Damask kommer derhen. I ledelsesberetningen står der således:

”Vi vil arbejde målrettet på udvalgte fokusmarkeder af strategisk vigtighed. Ligeledes vil vi tilpasse forretningen og sikre konsensus mellem vores brand, sortiment, eksisterende distributionskanaler og vores tilgængelighed. Desuden vil vi fortsætte med at udvikle og fokusere på virksomhedskulturen, processer og struktur.”

Egenkapitalen udgør ved regnskabsårets udgang 14,5 mio. kr.

Georg Jensen Damask A/S ejes af Damask Holding A/S. 

Læs også
Resultatforventninger indfriet hos Damask