Foto: Claudio

HB Textil glæder sig over fremgang

Trods et presset marked kan HB Textil præsentere en lille fremgang i omsætningen for 2015.

07.06.2016

HB Textil har igangsat en forandringsproces, der skal sikre fremtidig vækst. Årsregnskabet for 2015 viser fremgang i omsætningen men mindre end virksomheden havde håbet. Det udtaler Adm. Direktør Jan B. Petersen i en pressemeddelelse.

HB Textil ser lyst på fremtiden

For at sikre yderligere fremgang satser HB Textil på at styrke salget i både Danmark og på eksportmarkederne. Jan B. Petersen, der Adm. Direktør i HB Textil, siger:

- Vi har i årets løb investeret meget i at få styrket os organisatorisk samt at etablere os på eksportmarkederne. Med indgangen til 2016 er vi nu repræsenteret i hele Skandinavien via agenter, og flere markeder forventes at komme til over de kommende år. Samtidig har vi investeret i forbedringer af vores kollektioner, der forventes at styrke salget både i Danmark og på eksportmarkederne i årene fremover.

De nye tiltag har ikke været uden omkostninger. Ifølge Jan B. Petersen har tiltagene - og det faktum at omsætningen ikke nåede de forventede højder i 2015 – resulteret i et underskud på 1,3 mio.kr mod et overskud på 1,2 mio. kr. i 2014.



- Vi er dog fortsat overbeviste om, at dette er et mindre bump på vejen, og vi mener, at vi med de justeringer vi har gennemført i løbet af 2015 er godt rustet til klare os godt i fremtiden, afslutter Jan B. Petersen.

Egenkapitalen udgør med regnskabsårets udgang 12,3 mio. kr.

HB Textils primære forretning udgøres af sudvikling og alg af strømper, undertøj, strømpebukser og andre accesories. HB Textil står bag brands som Claudio, Decoy og Symfoni, ligesom selskabet laver private label produktion.

Læs også
HB Textil i vellykket turnaround