Foto: Wheats Disney-kollektion

Vækst i Wheat

Børnetøjsvirksomheden bag brandet Wheat kommer styrket ud af regnskabsåret 2015/16.

13.12.2016

Der er blevet solgt mere børnetøj med et Wheat label i nakken i det forgangne år. Offspring A/S, som er firmaet bag Wheat, øger bruttofortjenesten fra 9,9 mio. til 10,2 mio. kr., og selskabet melder om et øget salg til flere europæiske markeder.

Offspring A/S øger bundlinjen markant, og resultatet før skat stiger fra 771.620 kr. til 2,01 mio. kr. Årets resultat er påvirket af den oprydningsstrategi for selskabets outlet-lager og normale opgørelsesprincipper, som Offspring har iværksat, lyder det i årsrapporten.Ledelsen erklærer sig tilfreds med årets resultat.

Wheat blev grundlagt i 2002 af Charlotte og Peter Galsgaard. Brandet sælges i en række europæiske lande samt i Korea og Canada. Tidligere i år kunne Wheat offentliggøre, at de havde indledt et samarbejde med Disney, som betyder en række kollektioner med de velkendte Disney-motiver. Sidenhen har Wheat også fået rettighederne til at inkorporere Marvels superhelteunivers i børnetøjet.

Kontrakten med Disney gælder i 2,5 år.