Brands4Kids øger bundlinjen med 50 %

Børnetøjsvirksomheden fra Herning fortsætter sin vækst og realiserer markant indtjeningsforbedring.

20.04.2017

Brands4Kids A/S fortsætter den vækstrejse, som efterhånden har varet en del år. Børnetøjsvirksomheden står bag brands som Minymo,. Pippi, CeLaVi, Mala, Metoo og Creamie, som primært afsættes i Skandinavien og udvalgte europæiske lande. 2016 bød på en forbedring over hele linjen for Brands4Kids. Bruttofortjenesten stiger fra 28,37 mio. kr. til 38,76 mio. kr. i 2016, mens driftsresultatet øges godt 3 mio. kr. til 11,83 mio. kr.

Bundlinjen forbedres med 50 %, hvilket giver et årsresultat på 8,70 mio. kr.

Det betegner ledelsen, med direktør Erik Andreæ og salgsdrirektør Michael Nederby i spidsen, som tilfredsstillende og skriver endvidere i årsrapporten: ”Selskabets traditionelle afsætningskanaler er fortsat under forandring. Handel på nettet er fortsat kraftigt stigende, og selskabet har i regnskabsåret videreført sit fokus på afsætning gennem denne afsætningskanal. Nye salgskanaler er dyrket og bidrager med en større andel af afsætningen.”  

Brands4Kids har igennem året investeret i nye produkter, ligesom der er foretaget investeringer i salgs- og markedsudvikling samt styrkelse af selskabets supply chain.  

Selskabet har en strategi, der har til formål at gøre Brands4Kids til Europas foretrukne udbyder af baby- og børnetøj. Det har i regnskabsåret betydet, at der er anvendt ressourcer på at implementere de opkøbte brands samt at styrke deres respektive DNA.   

Brands4Kids skal være i stand til at levere one stop shopping, når det handler om tøj i aldersgruppen 0-14 år. Derfor foretager selskabet løbende en udvidelse af brand-sortimentet. Endvidere beretter ledelsen, at de vil fastholde alle aktiviteter på den nuværende adresse i Herning, hvorfor der er planlagt en udvidelse af lager og administrations i 2017/18.

Set i lyset af markedet, forventer selskabet en stigende aktivitet og indtjening for det kommende år, lyder det afslutningsvis fra ledelsen.

Egenkapitalen udgør ved regnskabsårets udgang 27,29 mio. kr.

Læs også
Godt år for Brands4 Kids
Brands4Kids overtager børnetøjsmærket Creamie
Brands4kids overtager aktiviteter i Spirit Wholesale
Brands4Kids på opkøb i DK Company