Back to basics med Gai+Lisva

Det aarhusianske brand søger tilbage til de oprindelige tanker bag brandets etablering med basics-kollektionen Gai+Lisva Essentials.

24.07.2017

Af Cathrine Bangild, cb@dmogt.dk


Gode materialer og enkle designs, som holder i årevis. Det er opskriften på Gai+Lisvas nye kollektion, Gai+Lisva Essentials, som det aarhusianske brand netop har lanceret.


Kollektionen kommer til at adskille sig fra den normale Gai+Lisva-kollektion, idet den udelukkende kommer til at bestå af basics-varer som T-shirts og toppe. 


Med Essentials-kollektionen søger Gai+Lisva tilbage til det oprindelige udgangspunkt. Ejer Bettina Aagaard Jensen stiftede brandet med ønsket om at tilbyde enkle og tidsløse designs i gode kvaliteter, som kan bruges på tværs af sæsoner og ikke læner sig op af en trend i sæsonen. Den filosofi har Gai+Lisva ikke opgivet, men i Essentials-kollektionen bliver der skåret helt ind til benet, fortæller presseansvarlig Trine Weber Carlsen.


“Med Essentials-kollektionen vil vi gerne vise forbrugerne, at vi har taget stilling bæredygtighed, hvad det betyder for os, og hvad vi kan gøre som virksomhed for at få forbrugerne med på en mere bæredygtig tilgang til forbrug. Vi håber, at vi kan bidrage til, at verden ligeså stille bliver mere bevidst om at skrue ned for et forbrugsmønster, der er baseret på overforbrug”, siger hun.


Hos Gai+Lisva lover man, at brandet er ‘never out of stock’. Det skyldes et ønske om, at kunderne aldrig skal gå forgæves, når de søger efter brandet. Herudover produceres tøjet i Europa, så det er hurtigt og nemt at få hjem.


Med Essentials-kollektionen håber man hos Gai+Lisva, at man kommer til at stå endnu stærkere hos den bæredygtige forbruger.


“Vi vil gerne skabe tøj, som man kan bruge igen og igen og ikke bliver træt af efter en måned. Det, tror vi på, er bæredygtigt. Vi prøver at gøre op med konceptet “køb-og-smid-ud”. Med den nye kollektion har vi en forventning om, at vi kommer til at ligge i bevidstheden hos de forbrugere, som shopper bæredygtigt, så de bliver ved med at vende tilbage”, siger Trine Weber Carlsen.


Det er dog ikke kun eksisterende kunder, som forhåbentligt skal falde for Gai+Lisva Essentials. Hos brandet håber man nemlig også på at erobre ny markeder.


“Vi mener, at vi med Essentials skaber et produkt, som ikke findes mange steder, så vi håber på, at vi kan komme ind på nye markeder. Derfor har vi blandt andet gjort en indsats for at lave mere omfattende materiale til vores agenter, så de kan forklare, hvad idéerne bag Essentials er. Det er vores ambition at skabe små samarbejder rundt i verden, som er baseret på gensidig respekt”, siger Trine Weber Carlsen.