Menu

COVID-19 og bæredygtighed: Hvordan og hvad kan vi lære?

DM&T giver digital inspiration til, hvordan din virksomhed kan bruge coronakrisen til at styrke bæredygtighedsindsatsen og komme styrket ud på den anden side. Vi har inviteret In futurum og Samsøe & Samsøe, som sammen med DM&T vil brueg dette webinar til at sætte fokus på muligheder og læring.

Foto: Asger Mortensen for DM&T
Foto: Asger Mortensen for DM&T
Eventdetaljer
Dato 6. maj 2020 Sted Webinar
Tid 10:00 - 12:00 Tilmelding til kursus@dmogt.dk

DM&T har inviteret in futurum til en online dialog med bæredygtighed i Covid 19’s tegn den 6. maj fra 10-12. Du kan også være med og få praktisk og strategisk inspiration til bæredygtighedsarbejdet i din virksomhed.

Arrangementet er gratis, foregår som webinar i Teams, og du får både inspirerende indlæg og en levende diskussion.

Verden står midt i en hidtil uset krise. Den globale pandemi har sendt chokbølger gennem alle dele af samfundet og ændret den sociale, politiske og økonomiske virkelighed, som virksomheder opererer i. Konsekvenserne er stor usikkerhed, mistet salg, og for en stor del af de danske mode- og tekstilvirksomheder, potentiel konkurs.

Midt i en krise kan bæredygtighed og langsigtede mål virke fjerne og uvæsentlige. Når det er svært at gennemføre daglige aktiviteter, når ens produktionen og salg er gået i stå, og markederne er usikre, er udviklingsmål og strategi ikke en prioritet. Men den nuværende krise tvinger virksomheder til at tænke anderledes, at handle anderledes og at fokusere på det, der er vigtigt. Mange begynder at indse, hvad der er er værdifuldt, og hvad de kan undvære. Samtidig belønnes virksomheder, der tager ansvar for samfundets velfærd, i stigende grad af offentligheden.

Så hvad sker der, når en ny virkelighed rammer på den anden side af krisen? Og hvordan hænger det sig sammen med behovet for bæredygtig udvikling? Alt tyder på at vi ikke kommer til at vende tilbage til det der var før, så behovet for en dagsorden og et standpunkt er vigtigere end nogensinde. Corona-krisen vil ikke være den sidste krise som virksomheder møder, så hvordan kan vi sikre os, at vi lærer af den, og gennemfører ændringer, der vil styrke virksomheden i fremtiden?

Det kan du forvente

I dette webinar vil Moussa Mchangama, en af grundlæggerne af rådgivningsvirksomheden In futurum, indramme konsekvenserne af den største forandring modebranchen har oplevet i årtier. Krisen har allerede skabt store økonomiske forandringer, men den har også gjort det muligt for virksomheder og forbrugere at reflektere. På webinaret vil In futurum give deres perspektiv på, hvordan virksomheder kan reagere på de nye omstændigheder og præsentere muligheder for at møde den nye virkelighed. In futurum vil diskutere hvordan erfaringer fra krisen kan omdannes til langsigtede strategier, og hvordan bæredygtighedsmål er afgørende for at forberede sig på fremtidig usikkerhed.

CSR & Sustainability Manager i Samsøe & Samsøe, Mette Lind Jensen, vil dele ud af sine erfaringer og reflektere over, hvordan virksomhedens bæredygtighedsarbejde påvirkes af coronakrisen, og om den vil være med til at ændre det.

Med afsæt i oplægget vil DM&T og in futurum diskutere hvad og hvordan vi kan lære af Corona-krisen: kan krisen give anledning til udvikling af nye bæredygtige forretningsmodeller og nye måder at tænke kollektioner, kundeloyalitet og leverandørsamarbejder på? Og i hvilket omfang har Corona-krisen accentueret nogle af de trends vi så før krisen i forhold til bæredygtighed? Derudover vil Mette Lind Jensen perspektivere ud fra virksomhedens ståsted.

Deltagere kan byde ind med erfaringer og spørgsmål ved hjælp af chatten.

Webinaret vil have fokus på at dele refleksioner og erfaringer snarere end at angive løsninger. Deltagere opfordres derfor til også til at sende input og spørgsmål inden webinaret gennemføres. Spørgsmål og tilmeldinger modtages indtil kl. 12.00 den 5. maj.

Tilmelding sker til kursus@dmogt.dk – send meget gerne dine spørgsmål sammen med din tilmelding.

Vi sender et link til webinaret d. 5. maj. 

"