Menu

Data som løftestang for kundedialog - digital adfærd

Lær din kunde at kende, og skab mere målrettet markedføring og en tættere relation

Eventdetaljer
Dato 30. september 2020 Sted Webinar
Tid 09:00 - 12:00 Tilmelding til Se link i teksten

Ved at bruge SoMe-data og kunstig intelligens kan din virksomhed ikke bare få en bedre forståelse for jeres kunder. I vil også kunne målrette markedsføringen langt bedre og påvirke kunderne i nye retninger – eksempelvis mod mere bæredygtige produkter.

På dette webinar bliver du klogere på, hvordan især små og mellemstore virksomheder (SMV'er) kan komme i gang med at høste og bruge kundedata i markedsføring og forretningsudvikling.

Arrangementet er relevant for SMV'er, der gerne vil i gang med at bruge de nye teknologiske muligheder for at skabe nye og bedre kunderelationer.

Program for webinar 1

09:00 – 9:15  Velkommen og rammesætning af formiddagen. Introduktion til pilotprojektet og key findings/læring
Rikke Wetterstrøm, Alexandra Instituttet og projektleder på SoMe pilotprojektet

09:15 – 09:45  Billedgenkendelse og metadataanalyse. Hvordan kan disse teknologier hjælpe os med at blive klogere på vores kunders online adfærd?
Henrik Pedersen og Amalie Brogaard Pauli, Alexandra Instituttet

09:45 – 10:10  Hvordan kan man bruge kunstig intelligens til at analysere følelser i store mængder kommunikationsdata mellem brands og forbrugere? Hvilke forbehold er der?
Mads Kistrup Jørgensen, Dentsu Aegis Network

10:10 – 10:35  Fra tekniske muligheder til hands-on læring og forretningsmæssig værdi. Muligheder, indsigter og barrierer
Faciliteret samtale mellem Lotte Jensby, KEA, Line Bering Larsen, Bolia og Kathrine Hartvigsen, Gran Living

10:35 – 10:45  Kort pause

10:45 –11:10 Influencer marketing
Rasmus Arendt Nielsen, CCO, Brandheroes

11:10 – 11:45  Break-out session – læring og refleksion i mindre grupper

11:45 – 12:00  Opsamling og tak for i dag
Heidi Svane Pedersen, Head of Digital, Lifestyle & Design Cluster

DATO:
30. september kl. 09:00 - 12:00

STED:
Webinar via Zoom. Tilmeldte får link via mail i god tid inden.

PRIS:
Det er gratis at deltage

ARRANGØRER:
Arrangementet er tilrettelagt af Alexandra Instituttet, Lifestyle & Design Cluster, KEA, CBS og InfinIT.

Kontaktperson
Rikke Lillelund Wetterstrøm
Head of People, Technology and Business Lab
People, Technology and Business Lab
+45 51 18 11 82
rikke.wetterstroem@alexandra.dk
Åbogade 34, 8200 Aarhus N
Hopper bygningen, 3. etage lokale 333

TILMELD DIG HER

 

Webinar 2 har fokus på kundeservice og kunstig intelligens.
Webinaret afholdes den 27. oktober.

Webinar 3 har fokus på IoT-teknologier og deres anvendelsespotentialer (beacons, RFID m.m.). Der gives eksempler på use-cases i mode- og møbelbranchen.
Dato annonceres snarest.

Om projektet bag webinarserien
Dette webinar udspringer af et innovationsprojekt udført i et samarbejde mellem Lifestyle & Design Cluster, Københavns Erhvervsakademi (KEA), Alexandra Instituttet, Copenhagen Business School (CBS), Bolia og Gran Living. Tilmelding foregår via innovationsnetværket InfinIT, der er medarrangør af webinaret.

Projektet havde fokus på at identificere eventuelt uudnyttede potentialer og muligheder for branchens tilgang til – og kommunikation med – kunderne via hands-on viden om nye teknologier inden for deep learning, visual computing og topic modeling. Projektet har givet de deltagende virksomheder nye indsigter i kunders online adfærd. Det har gjort virksomhederne bedre til at udnytte denne viden til proaktivt at hjælpe kunderne med de rigtige køb.

"