DMS Import i tekstilbranchen: Undgå fejl og kom sikkert gennem overgangen
Bliv klogere på de særlige udfordringer, mode- og tekstilbranchen møder i implementeringen af DMS Import. På webinaret får du indsigt i typiske faldgruber, nye krav og konkrete løsninger - direkte fra Toldstyrelsen og branchens specialister. Så er du og din virksomhed bedst muligt forberedt på den kommende implementering.

- Fra
- 9. December 2025 - 10:00
- Til
- 9. December 2025 - 11:15
- Sted
- Online
- Tilmelding
- Nederst på siden
Klar til DMS Import? Få overblikket, faldgruberne og løsningerne - direkte fra eksperterne
DM&T har inviteret Toldstyrelsen og Lector, en af branchens foretrukne leverandører af toldstyringssystemer, til at give et overblik og en status på implementeringen af DMS Import.
På webinaret bliver du guidet gennem de typiske faldgruber, nye krav og praktiske løsninger, så du får et solidt grundlag for at forberede din virksomhed på overgangen fra det nuværende importsystem til DMS Import.
NB: Det er vigtigt at understrege, at webinaret ikke vil gennemgå, hvordan DMS anvendes i praksis i dagligdagen, men giver dig indsigt i de overordnede ændringer og konsekvenser.
*DMS er systemet til import, eksport og forsendelse. I toldsystemet DMS kan du håndtere din virksomheds import, eksport og forsendelse.
Program
TOLDSTYRELSEN (ca. 30 min.)
DMS Import: Den sidste brik i den nye toldangivelsesløsning
Toldstyrelsen giver et samlet overblik over, hvordan DMS Import afslutter overgangen til den nye løsning for import, eksport og forsendelse.
Du får indblik i:
Planen for udrulningen frem mod lukningen af det nuværende importsystem i februar 2026
De vejledningstilbud og testmuligheder, der stilles til rådighed
Ændrede arbejdsgange og de toldmæssige konsekvenser, som virksomhederne skal være opmærksomme på
LECTOR (ca. 30 min.)
Kort introduktion til LTS og dets moduler og funktioner
Lector giver en fokuseret gennemgang af LTS (Logistics Trading Services) og viser, hvordan systemet understøtter virksomheder i tekstilbranchen.
Du får bl.a. svar på:
Hvilke udfordringer frembydelsesnotifikationer (I2) skaber og hvordan dette håndteres i LTS
Hvordan intern kommunikation kan struktureres, så de rette afdelinger informeres, når varer er frigivet
Hvordan det nye regnskab med bruttovægt fungerer
Hvad virksomheder skal være særligt opmærksomme på, og hvordan Write-Off-notifikationer og regnskabet håndteres i praksis
SPØRGSMÅL (ca. 15 min.)
Afsluttende spørgerunde, hvor du kan få afklaret de vigtigste spørgsmål direkte med oplægsholderne.
Hvis du allerede nu ligger inde med spørgsmål, som du ønsker, at vi berører på webinaret, er du meget velkommen til at indsende dem på forhånd, så vi kan sikre, at de bliver adresseret i webinaret. Du bedes sende spørgsmålene til mhi@dmogt.dk.
Hvem kan deltage?
Alle virksomheder tilknyttet mode- og tekstilbranchen er velkomne. Webinaret henvender sig primært til virksomheder, der selv laver og indsender angivelser og virksomheder (toldrepræsentanter), der laver og indsender angivelser på vegne af en importør.

