Menu

Undgå greenwashing i din markedsføring – hør eksperternes råd

Hvad kan man egentlig sige i sin markedsføring uden at greenwashing-fælden klapper? Ny EU-lovgivning og Forbrugerombudsmandens retningslinjer kan give anledning til en lang række spørgsmål, særligt om dokumentationskravene, certificeringer og hvad med konsekvenserne?

Eventdetaljer
Dato 26. februar 2024 Sted DM&T, Birk Centerpark 38, 7400 Herning
Tid 12.30 - 14.30 Tilmelding til Nederst på siden

Vi har inviteret markedsføringseksperterne fra Bech-Bruun til at komme og fortælle om deres arbejde med lovgivningen og give os deres bud på, hvordan man skal tilgå kravene og den svære vurdering af, hvilke markedsføringsbudskaber, man kan kommunikere uden at komme i problemer.

  • Generelt om grøn markedsføring, herunder
    • Nyt empowering consumers direktiv– de væsentligste ændringer
    • Green claims direktiv

  • Dokumentationskrav
    • Hvad er kravene?
    • Hvad er konsekvenserne ved manglende opfyldelse?
    • Hvordan skal virksomhederne forholde sig, når de markedsfører sig i flere lande – er dokumentationskravene de samme?
    • Eksempler på sager

  • Certificeringer
    • Hvordan spiller certificeringskravene sammen med de generelle dokumentationskrav for generel grøn markedsføring?
    • Hvad er konsekvenserne, hvis en virksomhed lever op til certificeringskravene, men ikke til de generelle dokumentationskrav?
    • Er det nødvendigt at certificeringerne skal tredjepartsvalideres, og giver en certificering så mening

  • Bøder og andre sanktioner

Seminaret er fysisk og afholdes hos DM&T i Herning, hvor der vil blive rig mulighed for at stille spørgsmål.

Seminaret er forbeholdt DM&T’s medlemmer og er gratis.

DM&T tager forbehold for ændringer i programmet.

Tilmeld dig her

"