Menu

VENTELISTE: Vejen til en mere bæredygtig tekstilbranche - hvordan miljømærker og standarder kan vise vej

Vi gentager succesen med seminaret i samarbejde med Dansk Standard og Miljømærkning Danmark, men denne gang finder det sted i Herning

Eventdetaljer
Dato 14. marts 2024 Sted Birk Centerpark 38, 7400 Herning
Tid 10.00 - 14.15 Tilmelding til Nederst på siden

OBS: Arrangementet er udsolgt. Send Helle Vestergaard en mail på hv@dmogt.dk, hvis du vil på ventelisten

Miljømærkning Danmark gentager succesen fra efteråret i København – og inviterer i samarbejde med Dansk Mode & Textil og Dansk Standard – til endnu en tekstiltemadag, hvor vi stiller skarpt på vejen til en mere bæredygtig tekstilbranche. Denne gang i tekstilernes højborg – Herning.

Dagen sætter fokus på, hvordan I som tekstilvirksomhed eller brand kan bruge miljømærker og standarder som guidelines og konkrete værktøjer – bl.a. til at være på forkant med ny og kommende EU-lovgivning.

Bliv samtidigt klogere på hvad miljømærker og standarder er, hvordan de kan bruges til at hjælpe din virksomhed, samt hvordan de kan bidrage til en styrket dokumentation og kommunikation omkring dit bæredygtighedsarbejde. Læs mere her.

Program:

Velkommen og generel introduktion til tekstilbranchens udfordringer v/ Dansk Mode & Textil

Tema: Standarder

Case: VIA Design Lab – ”Brugen af standarder i tekstilbranchen”–v/ Vera Friis, konsulent hos VIA Design Lab

Hvordan kan standarder hjælpe tekstilbranchen i den grønne omstilling? v/ Kim Michael Christiansen, seniorkonsulent i Dansk Standard

Tema: Certificeringer

Certificeringsjunglen – få overblikket over de mange forskellige certificeringsordninger– v/ Dansk Mode & Textil

Hvilke fordele får du med en certificering af dine tekstiler med Svanemærket? v/ Miljømærkning Danmark

Case: Dilling fortæller om fordele og muligheder ved at være certificeret med Svanemærket, og om hvordan man kan bruge certificeringen aktivt i sin forretningsudvikling og markedsføring.

Interview med Morten Dilling, direktør i Dilling A/S

Frokost & networking

Tema: Kommunikation

De konkrete udfordringer tekstilbranchen står overfor i forhold til bæredygtighed og kommunikation, inkl. EU's green claims v/ Dansk Mode & Textil

Hvordan kan du bruge din produktcertificering som god branding uden at greenwashe? v/ Miljømærkning Danmark

Hvad man må, og hvad må man ikke må i forhold til Forbrugerombudsmandens kvikguide om miljømarkedsføring, inkl. spørgsmål fra salen v/ Christian Poll, chefkonsulent for Forbrugerombudsmanden

Afrunding inkl. forfriskning

Tak for i dag

"