Menu
Webinar:

Distribution i Canada og USA

DM&T inviterer til gratis webinar, hvor vi i samarbejde med FashionNet sætter fokus på mulighederne for at starte eller øge eksporten til Canada og USA.

Eventdetaljer
Dato 11. februar 2021 Sted Webinar
Tid 14:00 - 15:00 Tilmelding til kursus@dmogt.dk

Dansk Mode & Textil holder i samarbejde med FashionNet et webinar om salg og drift af distribution i Canada og USA. FashionNet er et bureau som tilbyder sine klienter opsætning, drift og rådgivning inden for en række discipliner i modebranchen i Canada og USA. De arbejder med alt fra opsætning af virksomheder, kontaktformidling til agenter og distributører samt distribution og drift af forretninger herunder udenlandske modebrands.

 

På webinaret gennemgås kort det Canadadiske og amerikanske marked for mode. Talerne har alle mange års erfaring fra de to markedet og de vil tale på webinaret direkte fra Toronto og New York. Se programmet nedenfor.

 

Publikum: Webinaret henvender sig alle virksomheder som enten ønsker at udvikling sin forretning i Canada og USA eller går med overvejelser om at begynde eksport til Nordamerika.

 

Tidspunkt: Torsdag den 11. februar 2021 kl. 14:00-15:00.

 

Sted: Online (Teams).

 

Tilmelding: kursus@dmogt.dk (link sendes til samme formiddag som webinaret finder sted). Alle er velkomne, og det er gratis at deltage.

 

Værterne vil være Mark Boloten, Leah Lettieri, Gerald Woodman. Alle fra FashionNet.

 

Webinaret vil foregå på engelsk. Herunder følger programmet:

 

Schedule:

  1. Introduction of hosts (2 minutes)
  2. Canada market (10 minutes)
  3. US market (10 minutes)
  4. Footwear and brand building (Gerald) (10 minutes)

Although the current situation is challenging and we don’t know when it will be improved. We do want to see beyond the Covid-19-crises and to keep it positive and promote the markets and services as something interesting. We will touch upon the following topics to the extend the time allows:

 

A. Current situation

  • Covid-19
  • Challenges
  • Positive developments 

B. Future situation 

  • Opportunities
  • New way of working (online showrooms)
  • Important elements 

C. Setup shop 

  • Wholesaler setup
  • Requirements retailers
  • Working conditions wholesaler
  • Import/logistics
  • B2C
  • Social media
  • Brand awareness development
  • Organization structure and vision
"