Menu

Allbirds og Ganni nye partnere i bæredygtig agenda

Global Fashion Agenda har tilføjet danske Ganni og amerikanske Allbirds til gruppen af Associate Partners. Dermed skal de to brands bidrage til at fremme den globale, bæredygtige agenda.

Foto: GANNI
Foto: GANNI

17. april 2019

Global Fashion Agenda har netop offentliggjort, at det danske modebrand Ganni og det miljøvenlige amerikanske footwear brand Allbirds til gruppen af Associate Partners. De træder dermed ind i et selskab, der tæller Crystal International, ERDOS Group, Everlane, G-Star RAW og Selfridges Group. Alle skal de bidrage med feedback og komme med input til Global Fashion Agendas arbejde med at skabe en vidtrækkende forandring i modebranchen.

Gruppen af associate partners supplerer Global Fashion Agendas strategic partners, således at man får indspark fra forskellige typer af virksomheder, segmenter og målgrupper.

”Ved at får det bæredygtige skobrand Allbirds og modevirksomheden Ganni ombord bliver vi i stand til at udvide og forskelliggøre vores cirkel af Associate Partners. Jeg ser frem til at trække på deres feedback for drive vores bæredygtighedsdagsorden fremad,” siger Eva Kruse, CEO i Global Fashion Agenda.

Allbirds gør brug af bæredygtige materialer, som bl.a. er udvundet af eukalyptusfibre og sukkerrør, for at sikre et minimalt CO2-aftryk, og de to grundlæggere Joey Zwillinger og Tim Brown udtrykker glæde over at skulle bidragetil arbejdet.

”Vi er stolte af at tilslutte os Global Fashion Agenda for at arbejde tæt sammen med ligesindede brands, som også tror på, at vi er nødt til at samarbejde om bæredygtighed fremfor at konkurrere,” siger de i en pressemeddelelse.

Den danske modevirksomhed Ganni har igangsat en række bæredygtige initiativer, som de også italesætter på en transparent måde.

”I Ganni tror vi på, at bæredygtighed med hastige skridt bliver en forudsætning for at gøre forretning i modebranchen, men det er også en moralsk forpligtelse. Og som det er med andre moralske forhold, har vi behov for hjælp og vejledning for at komme i mål. Ved at indgå et partnerskab med Global Fashion Agenda får vi adgang til viden og mulighed for at samarbejde med ligesindede aktører i modebranchen, ligesom det nudger os i den rigtige retning på daglig basis,” siger medejer af Ganni Nicolaj Reffstrup. 

Ud over Strategic Partners og Associate Partners har Global Fashion Agenda også Knowledge Partners, Network Partners og Commitment Signatories. 

"