Menu

Allsize Compay Group satser benhårdt på USA

Omsætningen er i 2018 steget med markante 12 % for Allsize Company, men modevirksomheden må alligevel indkassere et underskud på 3 mio. kr. Selskabet investerer voldsomt i USA, som bliver det største marked i 2019.

01. maj 2019

Allsize Company Group, som står bag Replika Jeans, SUIT og North 56°4, satser benhårdt på det amerikanske marked. Derfor har regnskabsåret 2018 også været præget af massive investeringer på netop dette marked, og det kommer til udtryk på bundlinjen, som udgør -3 mio. kr. Egenkapitalen falder 1,95 mio. kr., og en kursgevinst på USD på1,36 mio. kr. er med til at påvirke positivt. Det sker i et 2018, hvor omsætningen ellers stiger 12 %.

Ledelsen er ikke tilfredse med resultatet, men understreger, at der er tale om et enkeltstående tilfælde. Året har nemlig været præget af, at man gearer sin indsats i USA.

”Set i et længere perspektiv og som en fortsættelse af de seneste års penetrering af det amerikanske marked vil de store investeringer i 2018 være et nødvendigt skridt i virksomhedens vækststrategi og etablering på det amerikanske marked,” oplyser CEO Ole Dam i en pressemeddelelse.

USA bliver det største marked i 2019

Virksomheden har i 2018 foretaget bevidste ekstraordinære investeringer og udgifter på etableringen i USA i størrelsesordenen 5 mio. kr. De investeringer tæller blandt andet:

  • Ekstraordinært store flyfragtomkostninger for at fastholde nye amerikanske key-accounts
  • Investering i nyt messe- og shop in shop-koncept
  • Messedeltagelse med det nye messekoncept i New York, Las Vegas & Miami
  • Etablering af amerikansk datterselskab
  • Eget kontor og showroom på Manhattan New York
  • Eget US lager i Chicago
  • Ansættelse af de første amerikanske medarbejdere
  • Ekstraordinære engangsomkostninger i form af advokat- og konsulentbistand
  • Og de tydelige investeringer er allerede begyndt at give pote.

”Satsningen på og investeringerne i USA kan allerede ses på tallene i det kommende år, hvor det amerikanske marked vil blive virksomhedens største. Det forventes at udviklingen og væksten i USA vil fortsætte i de kommende år,” oplyser Ole Dam.

Fokus på bæredygtighed

Bæredygtighed er også et område, hvor selskabet har investeret i 2018. Man har lanceret det bæredygtige brand Suit Sustainable Lab, men resten af virksomheden skal også trækkes i en mere bæredygtig retning. Der er stor interesse for det bæredygtige brand på det amerikanske marked, og i 2020 vil det derfor være fuldt implementeret i den amerikanske satsning. Derfor skal de to brands SUIT og North 56 °4 bevæge sig i en mere bæredygtig retning, og det vil allerede kunne ses i Spring 2020-kollektionerne, oplyser selslabet. I starten af 2019 er man også blevet GOTS-certificeret. 

"