Menu

AMOV omstrukturerer og holder fuldt fokus på vækst

Grundlæggeren af det bæredygtige modebrand, Kasper Eis, vil fremover ikke være lige så involveret i den daglige drift. I stedet bliver han bestyrelsesformand og giver plads til flere salgsressourcer i organisationen.

Foto: AMOV
Foto: AMOV

08. marts 2019 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Kasper Eis har været en aktiv del af den daglige drift, siden han grundlagde det bæredygtige modebrand AMOV i 2015. Men nu har han besluttet, at tiden er moden til at ændre i organisationen.

I efteråret 2018 kunne AMOV nemlig konstatere en solid fremgang i indsalget – og en firedobling af omsætningen. Men, væksten var drevet af udlandet, imens omsætningen i Danmark havde en mere flad udvikling. Det fik Kasper Eis til at gentænke strategien.

”Jeg har jo selv kørt som sælger i Danmark de første år, men jeg må konstatere, at jeg fik baghjul af de udenlandske agenter. Det fik mig til at konstatere, at når vi kombinerede vores fine bæredygtige kollektioner med de rette agenter og sælgere, så gav det et stærkt resultat. Det gav mig idéen til at rykke mig selv op til en mere ledende rolle som bestyrelsesformand. Man skal huske, at jeg er en gammel ingeniør og konsulent, der ikke har spidskompetencer i at køre rundt med et salgsstativ,” siger Kasper Eis.

Det er ikke det eneste rolleskifte, han foretager. I forbindelse med den nye struktur i AMOV har Kasper Eis valgt at takke ja til en stilling som CEO i Creativ Company, der sælger hobbyartikler – en virksomhed hvor værdier og socialt ansvar også spiller en stor rolle.

Investering i salg giver pote

For at styrke AMOV’s markedsposition har man nu ansat en erfaren sælger fra modebranchen i form af Tina Zahll, der bl.a. har været Sales Manager for SAND og Munthe, ligesom AMOV har tilknyttet en ny agent i Sverige.

Allerede inden afslutningen af AW19-indsalget står det klart, at det har været en god beslutning. AMOV har mangedoblet salget i både Sverige og Danmark og samtidig har de tyske agenter fastholdt kunder som blandt andre Zalando og tiltrukket nye som Turek i Østrig.

I mange modefirmaer har grundlæggeren traditionelt været en hjørnesten i driften i forretningen, men det har ikke været tilfældet hos AMOV, fortæller Kasper Eis.

”Jeg er jo ikke designer. Da jeg startede AMOV var det med ganske simple kollektioner, og der fyldte min historie meget i selve salgssituationen. Siden da er der sket meget, og i dag ved 99% af kunderne ikke, hvem jeg er. Når vi sælger varer i dag, så skyldes det vores dygtige designer, et interessant bæredygtigt koncept, gode prispunkter og stærke sælgere. Så, min vigtigste rolle fremadrettet bliver at guide AMOV i den rigtige retning – og så lade de dygtige modefolk i organisationen udføre deres arbejde,” siger Kasper Eis.

Bestyrelsesformanden fortæller, at AMOV netop nu er i gang med at styrke organisationen yderligere til den kommende skaleringsfase. Desuden vil AMOV i 2019 arbejde med udvikling af de genbrugssystemer og genbrugsprincipper, som de unikke koder på alle stykker AMOV-tøj giver mulighed for. 

"