Menu

ARKET åbner flere butikker i Danmark

H&M’s koncept ARKET har netop åbnet en butik i Københavns Lufthavn. I løbet af efteråret følger yderligere to butikker i Lyngby og shoppingcentret Field’s.

ARKETs bituk i Københavns Lufthavn kombinerer café og butik med særligt henblik på de rejsendes behov. Det afspejler sig også i de produkter, ARKET har på hylderne.
ARKETs bituk i Københavns Lufthavn kombinerer café og butik med særligt henblik på de rejsendes behov. Det afspejler sig også i de produkter, ARKET har på hylderne.

31. august 2018 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

ARKET åbnede sidste år en butik på Købmagergade i indre København. Tidligere på året kunne det H&M-ejede koncept afsløre, at de åbner i Københavns Lufthavn. Det sker i dag, og i den forbindelse har ARKET offentliggjort, at de også åbner i Lyngby og Field’s.

”Vi har fået en fantastisk modtagelse af vores danske kunder, siden vi åbnede sidste år, og vi er nu begejstrede for at kunne gøre ARKET tilgængeligt uden for Københavns bymidte,” siger Ulrika Bernhardtz, Creative Director for ARKET.

Går alt efter planen, åbner butikken i Field’s i starten af oktober, mens Lyngby-butikken står klar 9. november.

De to nye butikker kommer til at føre ARKETs fulde sortiment, mens den nyåbnede butik i lufthavnen vil føre et begrænset sortiment, som er særligt tilpasset de rejsende. Derfor er badetøj eksempelvis en del af kollektionen hele året rundt-

”Hver enkelt af vores butikker er unik i forhold til sin placering, og i dette tilfælde har det været særligt vigtigt at skabe et indbydende, afslappende og easy-to-shop rum til mennesker på farten,” siger Ulrika Bernhardtz.

Skaber et butiksrum, hvor forbrugerne føler sig godt tilpas

ARKET-konceptet blev lanceret sidste år, hvor man åbnede butikker i København og London som de første destinationer. Konceptet tæller tøj til børn, kvinder og mænd og udvalgte boligprodukter, ligesom konceptbutikkerne også inkluderer en café, hvor menuen er vegetarisk og tager afsæt i det nordiske køkken.

I overvejelserne op til lanceringen af ARKET, var teamet bag meget fokuseret på at skabe et fysisk butiksrum, som gav kunderne lyst til at bruge tid i butikken.

”Da vi startede med at arbejde på ARKET-projektet i vinteren 2015, observerede vi og spurgte os selv, hvad vi manglede som kunder. Vi overvejede også den fysiske butiks rolle i nutidens samfund og kom til den konklusion, at det skal være et sted, hvor forbrugerne føler sig godt tilpas, bliver inspireret og hvor de kan lide at tilbringe tid. ARKET er et moderne marked med et bredt men nøje udvalgt sortiment såvel som en vegetarisk café under et tag, hvor man sigter på at gøre kvalitet og bæredygtigt design tilgængeligt for en bred målgruppe,” har brandets CEO Lars Axelsson netop fortalt om konceptet til Fashion United.

ARKET åbner fire nye butikker resten af året oplyser han i samme interview, og to af dem bliver altså på dansk grund senere på efteråret. 

Har ARKET fat i den lange ende, når de prioriterer et fysisk rum, hvor kunderne har lyst til at blive hængende, eller skal vi forberede os på butikker, hvor robotter og selvbetjening sikrer en hurtig og nem gennemgang? Det kan du blive klogere på til Dansk Mode & Textil TOPMØDE den 10. oktober, hvor retail-fremtidsforskeren Howard Saunders, som er en af dagens mange spændende talere, sætter fokus på fremtiden for den fysiske butik. Læs mere og køb billet her.
"