Menu

Boozt runder 2 mia. og sætter nye rekord

Online-kæmpen med rødder i både Danmark og Sverige kommer ud af 2017 med markant omsætningsvækst. Efter en stigning på 44 % passerer omsætningen SEK 2 mia.

CEO i Boozt Hermann Haraldsson
CEO i Boozt Hermann Haraldsson

28. februar 2018 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Boozt fortsatte væksten i fjerde kvartal, og da hele regnskabsåret 2017 var gjort op, udviste omsætningen en imponerende vækst på 44 %, således at den nu udgør SEK 2,02 mia. Dette tal forventes at stige 30 % i 2018, oplyser ledelsen i en pressemeddelelse. Førnævnte tal dækker hele koncernen, og Boozt.com tegner sig for en omsætning på SEK 1,96 mia.

I løbet af 2017 voksede EBIT til SEK 48,2 mio. mod SEK 29,5 mio. året forinden. I denne forbindelse er det værd at nævne, at der er tale om et justeret EBIT efter et år med ekstraordinære omkostninger på SEK 118 mio. Årets resultat udgør SEK -12,6 mio., hvilket er på niveau med året før.

Boozt oplyser, at den digitale modebutik Boozt.com havde 1.057.000 aktive kunder i løbet af året, og at disse øgede deres besøgsfrekvens fra 5,2 til 6,3.

”Ved indgangen til 2018 er vi fortsat godt positioneret i markedet. Vores kuraterede fokus på primært nordiske brands, at tilbyde affordable luxury til den nordiske forbruger kombineret med et stærkt fokus på kundetilfredshed og et effektivt logistisk setup, viste sig igen som en stærk value proposition i 2017,” siger CEO i Boozt Hermann Haraldsson.

"