Menu

Bosweel hyrer ny Brand Director & Head of Sales

Bosweel har ansat en mand med omfattende brancheerfaring til at bidrage til at udvikle og styrke skjorteproducenten.

Bosweel har siden 1937 produceret skjorter og en del af forarbejdningen foregår fortsat i Herning.
Bosweel har siden 1937 produceret skjorter og en del af forarbejdningen foregår fortsat i Herning.

13. april 2018 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

Den herningensiske skjorteproducent Bosweel A/S har fra den 1. juli 2018 ansat Rasmus Paludan som ny Brand Director & Head of Sales.

Rasmus Paludan kommer med en omfattende og bred erfaring som sælger, indkøber, brandudvikler og salgsansvarlig i modebranchen. Senest har han bestredet stillingen som Business Development Manager & Head of Sales hos den norske familievirksomhed og distributør Syversen A/S. Her har han været ansvarlig for salg og forretningsudvikling af 12 brands, heriblandt Calvin Klein, OROBLU og Lauren Ralph Lauren i hele Norden samt Baltikum. Inden Syversen havde Rasmus otte år i en central rolle i den danske herretøjsbranche hos Dress Partner som indkøbschef.

Rasmus Paludan ser frem til at starte i sin nye stilling.

”Jeg følte, at tiden var inde til et skifte. Og jeg var ikke et sekund i tvivl, da det var Bosweel, der stod som afsender. Jeg er klar til at tage udfordringen på mig med begejstring og entusiasme. For mig er det den ultimative udfordring at få ansvaret for at tegne virksomhedens profil for fremtiden og til at fortælle historien om en familievirksomhed, der har eksisteret siden 1937,” siger Rasmus Paludan.

Det var særligt dialogen med Bosweels ejer og direktør, Christian Sørensen, der gjorde Rasmus Paludan nysgerrig.

”Da Christian kontaktede mig, fortalte han om sine planer og ideer for Bosweel. Vi kom omkring hans syn på detailhandel, branding og på Bosweels fremtid. Dét rørte noget i mig. Efter flere samtaler med Christian og hans dybt engagerede medarbejdere, voksede min lyst og nysgerrighed til at videreføre og kommunikere de tanker, Christian havde fremlagt. Jeg glæder mig derfor meget til at blive en del af Bosweel-historien og virksomhedens fantastiske værdisæt. Vi skal styrke vores position som stærk brandspecialist i Danmark,” siger han og forklarer i samme ombæring, at Bosweel skal på en international rejse, hvor historien om den danske skjorteproducent kommer ud over landets grænser.  

Christian Sørensen ser frem til at samarbejde med den nye mand.

”Med sin store erfaring og forretningsforståelse kommer Rasmus til at spille en helt central rolle i at styrke og videreudvikle vores identitet og brand. Rasmus vil desuden styrke vores salgsindsats inden for alle segmenter – detail, corporate wear og private label-produktion. Rasmus bliver ansvarlig for samarbejdet med nuværende kunder samt for udviklingen af nye kunder i Danmark og på vores eksportmarkeder.

Det har ikke været nemt at finde den helt rigtige profil til jobbet. Vi har behov for en person med en relevant baggrund og et godt netværk, men i lige så høj grad er vi gået efter en stærk personlighed, som kan samarbejde både internt og eksternt og derved skabe resultater. Det føler vi, at vi har fundet i Rasmus. Vi gælder os til, at han starter og ser frem til et godt samarbejde,” siger Bosweel-direktøren.

"