Menu

Brands4Kids udvider folden yderligere

Ikast-virksomheden har netop erhvervet sig brandet HUTTEliHUT, som bliver det ottende brand i børnetøjsvirksomhedens portefølje.

COO Michael Nederby (tv.) og CEO Erik Andreæ, Brands4Kids
COO Michael Nederby (tv.) og CEO Erik Andreæ, Brands4Kids

09. december 2022

Under sommerens modeuge tikkede der en pressemeddelelse ind fra Ikast-virksomheden Brands4Kids, som det nok var de færreste, der havde set komme.

I den stod der, at børnetøjsvirksomheden nu solgte aktiemajoriteten til den hollandske kapitalfond Standard Investment, mens det samtidig blev understreget, at CEO Erik Andreæ og Michael Nederby, CCO, blev siddende ved roret af den daglige drift.

Nu har de to herrer så endnu engang været på shopping med det store indkøbsnet, eftersom Brands4Kids A/S har opkøbt det ”eksklusive accessories brands HUTTEliHUT”, som pr. 1. januar rykker ind hos resten af virksomhedens brands i Ikast.

Passer til den internationale mission

Da Brands4Kids offentliggjorde, at de havde solgt aktiemajoriteten til Standard Investment, forklarede Erik Andreæ, at den primære årsag til det skulle findes i ambitioner om at komme ud over de danske landegrænser.

I den strategi passer opkøbet af HUTTEliHUT også ind, og det er meningen, at brandet skal integreres for at bibeholde det momentum.

- I alt, hvad vi foretager os, er det yderst vigtig, at vi gør det nemt for kunderne at kunne handle ét sted i vores hovedkategorier Basic, Fashion og Outdoor. Vi har i dag en forretning, hvor vores forhandlere i hele verden kan foretage en stor del af deres indkøb ved de brands, vi tilbyder, siger Erik Andreæ.

Dermed passer det nye brand, der har ”en betydelig position” i lande som Norge, Tyskland og Danmark, fint ind i planerne. De senere år har også lande som Kina, USA og Canada fået øjnene op for HUTTEliHUT, hvorfor det også er et brand i klar vækst, som nu står under Brands4Kids-paraplyen.

- HUTTEliHUT går ud af 2022 med det bedste resultat nogensinde. Dermed er brandet klar til den næste vækstfase, som kræver en organisation og de stærke kompetencer, der findes i BRANDS4KIDS A/S. HUTTEliHUT har udviklet flotte og tidssvarende accessories-produkter som huer, luffer mv. med et klart DNA og fokus på det bæredygtige design, som holder år efter år. Dette passer perfekt ind i den tankegang, vi selv har, forklarer COO Michael Nederby.

Bæredygtigheden i højsædet

De seneste år har især bæredygtigheden været i højsædet i branchen generelt, og hos Brands4Kids kan de i høj grad tale med om det emne.

For dem og deres nu otte brands fylder det utrolig meget i det daglige arbejde, og netop derfor giver det for dem god mening at have investeret i arbejdet med bæredygtigheden, så alle grene af børnetøjsvirksomheden får gavn af det.

- Vi er certificeret indenfor GOTS (Global Organic Textile Standard), OCS (Organic Content Standard), OEKO-TEX® STANDARD 100, GRS (Global Recycled Standard), RCS (Recycled Claim Standard) samt medlem af BSCI, siger Michael Nederby.

Certificeringerne skal også bruges aktivt i arbejdet med HUTTEliHUT, som nu får adgang til de mange markeder, Brands4Kids allerede opererer på.

- HUTTEliHUT er de seneste år blevet et attraktivt accessories-brand med fokus på bæredygtige produkter til børn, og de er nu kommet dertil, hvor deres distribution skal udvides. Her har vi en mulighed for at bringe brandets værdier ud på de over 20 markeder, vi i dag sælger til, lyder det fra Erik Andreæ.

Fra den 1. januar 2023 bliver al salg, design, indkøb og logistik samlet i Brands4Kids’ nye domicil i Ikast, og det glæder selvfølgelig opkøberne.

- Vi ønsker at gøre det let for vores kunder at have alt samlet under ét tag, således at vi kan fortsætte med at betjene kunderne professionelt, slutter Michael Nederby.

"