Menu

Bread & Butter-grundlægger barsler med ny messe

I løbet af blot to måneder vil Karl-Heinz Müller stable en ny messe på benene. Den skal afvikles i en hangar under Berlin Fashion Week i januar.

Karl-Heinz Müller. Foto: Bread & Butter
Karl-Heinz Müller. Foto: Bread & Butter

07. november 2018 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

I årevis var Karl-Heinz Müller synonym med Bread & Butter. Messen gjorde i sin storhedstid Berlins gamle lufthavn Tempelhof til lidt af et tilløbsstykke med besøgende fra hele Europa. Men efter en dårlig modtagelse af planerne om at flytte messen til Barcelona begyndte Bread & Butter en deroute, som endte i en konkurs i slutningen af 2014. Allerede dengang udbasunerede Müller sine planer om at afholde en ”guerilla-messe i Berlins gader”.

Det bliver dog ikke Berlins gader, som lægger areal til Müllers nye messe-drøm, som får navnet L.O.C.K,  en forkortelses for Labels of Common Kin. I stedet skal messen afvikles i Hangar 7 i Tempelhof, og Textilwirtschaft rapporterer, at Karl-Heinz Müller allerede til januar vil rulle konceptet ud. Der foreligger allerede en aftale med Zalando, som i sin tid overtog Bread & Butter og rettighederne til at benytte Tempelhof frem til 2019, om at benytte Tempelhof 17-19. januar.

I øjeblikket er Karl-Heinz Müller i gang med få brands med ombord på konceptet, som henvender sig til uafhængige mærker, enestående producenter og autentiske brands, kort sagt ”brands med hjerte og sjæl”, som Müller forklarer til Textilwirtschaft. 

"