Menu
Error while rendering view [Main Navigation].

Bread&&Butter med 35.000 besøgende

Forbrugermessen Bread&&Butter var overordentligt velbesøgt denne sæson. Det meddeler arrangøren Zalando, som beretter om 35.000 besøgende og dermed udsolgt alle tre dage.

Foto: Sam Smelty for Zalando │ Alexander Koerner
Foto: Sam Smelty for Zalando │ Alexander Koerner

03. september 2018

For tre år siden overtog Zalando resterne af den professionelle modemesse Bread&Butter, og siden har e-handelsgiganten transformeret det til et massivt forbrugerrettet pop-up-event, som bringer det digitale og fysiske rum tættere sammen. Denne gang besøgte 35.000 mennesker begivenheden, som fandt sted i Berlin denne weekend.

43 udstillende brands, herunder danske Mads Nørgaard, 2ndDay og Maria Black, var på plads til begivenheden, som også bød på en række eksklusive produktlanceringer, performances, mad, paneldiskussioner og musikalske indslag fra blandt andre danske MØ, Lauryn Hill og Jaden Smith.

”Dette års Bread&&Butter tilbød et spændende miks af stil og kultur med et spændende miks af stil og kultur med en storslået variation a brands og optrædener.  Der var udsolgt alle tre dage inklusive rekordhøjdepunkter i deltagerantallet om lørdagen,” siger Carsten Hendrich, VP Creative Lab at Zalando. Han fortsætter:

”Dette viser, at den måde, vi udvikler B&&B på, virkelig imødekommer vores udvalgte målgruppes behov. Tro mod Berlins ånd skabte vi en livlig, inspirerende atmosfære med rum til at eksperimentere med trends og dele idéer inden for mode, musik og kultur.”

Personalisering og brugertilpasning i højsædet

En gennemgående tendens for dette års arrangement var brugertilpasning og personalisering. Noget Zalando selv betegner som en af de vigtigste tendenser i modebranchen lige nu. Det kom blandt andet til udtryk i form af tilpassede sneakers og skjorter, limited editions og andre begivenheder, der tog hånd om den enkelte. På den måde blev de besøgende længere tid på standene i forhodl til sidste år.

Zalando er til daglig primært fokuseret på sin offline tilstedeværelse, men Bread&&Butter giver dem altså mulighed til også at skabe en relation til forbrugerne i det fysiske rum. Ved at kombinere det fysiske og digitale rum lancerede Zalando denne sæson et See Now, Buy Now-koncept, hvor forbrugerne kunne købe eksklusive produkter enten på selve messen eller via et dedikeret område på Zalandos webshop. Sidstnævnte kaldes Bread&&Butter hub, og resten af året vil brands fortsat sælge eksklusive produkter via denne kanal.

”Grænserne mellem online og offline fortsætter med at blive udvasket. Det ser vi også på det reach, Bread&&Butter skabte på sociale medier, særligt gennem det brugerskabte indhold,” siger Carsten Hendrich, som heller ikke tøver med at kalde dette års udgave den mest succesfulde Bread&&Butter til dato.

Zalando har samlet en række indtryk fra Bread&&Butter, som du kan se i videoen nedenfor.

"