Menu

Carnét har købt Solo Company

Den danske virksomhed Carnét A/S har købt virksomheden Solo Company, som gik konkurs tidligere på året. SOLO har gennem en årrække været leverandør til Carnéts datterselskab, Dansk Outlet.

Dansk Outlets moderselskab Carnét har købt Solo Company.
Dansk Outlets moderselskab Carnét har købt Solo Company.

13. maj 2019

Da danske Solo Company ApS gik konkurs i marts måned, greb Carnét A/S muligheden og købte den virksomhed, der gennem mange år blandt andet har leveret mærkerne ChaCha og ZbyZ til Carnéts datterselskab Dansk Outlet.

Dermed overtager Carnét samtlige rettigheder, varemærker, inventar og varelager og opretter et nyt underselskab med navnet SOLO ApS. Et selskab der passer godt ind i koncernen, ifølge direktør for Dansk Outlet, Nicolai Nørskov:

“Vi ser det helt klart som en yderligere styrkelse af Dansk Outlets varekoncept, at vi nu overtager to meget populære mærker. For os betyder det naturligvis, at vi kan nyde godt af det varelager, vi har overtaget med købet, og at vi har eneret på købet af de sommer- og vintervarer, der allerede er produceret.”

Han forklarer, at man med købet holder fast i to populære brands:

“Vores kunder er meget glade for de to mærker, og med købet af SOLO kan vi altså sikre, at mærkerne stadig er at finde i Dansk Outlets butikker. De to brands performer rigtig godt derude, og derfor er vi naturligvis glade for, at købet faldt på plads, så vi stadig kan forhandle Cha Cha og ZbyZ i vores butikker landet over,” siger Nicolai Nørskov således.

Ved at få de to brands under eget tag kan Dansk Outlet fremover varetage videreudviklingen af mærkerne ud fra de inputs, de får fra butikkerne, og det spiller en nøglerolle for fremtidsudsigterne.

“Vores hensigt er, at vi fremadrettet vil videreudvikle på de varemærker, som forbrugerne kender så godt. Ved kontinuerligt at udvikle på mærkerne sørger vi altid for, at varesortimentet og prisprofilen er den helt rigtige, og at der altid er designs med højeste aktualitet i butikkerne. Forhåbentlig betyder det, at kunderne i fremtiden vil blive endnu gladere for de to brands, og i sidste ende er det jo kundernes mening, der betyder noget.”

Dansk Outlet har 24 butikker landet over samt en webshop, som styres fra hovedkontoret i Ikast. 

"