Menu

De ti mest læste artikler i 2018

Året går på hæld, og redaktionen kan se tilbage på et begivenhedsrigt år. Vi har samlet de ti historier, I var flittigst til at læse i 2018. Navnestoffet fylder en del, men der er også plads til nye forretningsmodeller, konkurser og tysk emballagelovgivning.

Soya Concept og Shoe the Bear indgår et partnerskab, som betyder at skovirksomheden bliver en del af Soya Concept, mens Shoe the Bears to grundlæggere, Jakob Fuglsang og Thomas Frederiksen, indtræder i ejerkredsen for den nye konstellation.
Soya Concept og Shoe the Bear indgår et partnerskab, som betyder at skovirksomheden bliver en del af Soya Concept, mens Shoe the Bears to grundlæggere, Jakob Fuglsang og Thomas Frederiksen, indtræder i ejerkredsen for den nye konstellation.

19. december 2018

1. Opsigtsvækkende partnerskab mellem succesfulde danske modevirksomheder

Shoe the Bear og Soya Concept indgår et partnerskab, som betyder, at skovirksomheden bliver en del af Soya Concept. Samtidig indtræder Shoe the Bears grundlæggere i Soya Concepts ejerkreds. Partnerskabet skal forløse de fælles vækstambitioner og styrke e-commerce.

2. Minimum opruster med ny PR-frontfigur

Som led i en ny strategi har det århusianske brand Minimum valgt at opruste deres team med en ny PR-frontfigur, der skal bidrage til at styrke brandets synlighed både i København og i udlandet.

3. Fipo Group går konkurs

Efter år med store tab har Kolding-virksomheden Fipo Group måttet erklære sig konkurs. Nu arbejder kurator på at sælge dele af virksomheden fra.

4. Copenhagen Fashion Week har fundet sin nye direktør

Efter en længevarende proces med en række spændende profiler i ansøgerfeltet kan Copenhagen Fashion Week nu offentliggøre sin nye adm. direktør. Valget er faldet på Cecilie Thorsmark, som dermed vender ”hjem” til Copenhagen Fashion Week.

5. Nyt dansk brand skærer mellemleddene væk: Derfor kan det betale sig

Le Pirol hedder det nye danske modebrand, der har valgt at gå imod strømmen og sælge sine produkter direkte til slutforbrugeren. Her fortæller stifteren af brandet, hvorfor det kan betale sig både produktions- og salgsmæssigt at skære mellemleddene væk.

6. Minimum forstærker sig på salgssiden

Tidligere på året ansatte den århusianske modevirksomhed en ny CCO. Nu opruster minimum med to nye salgsprofiler med solid brancheerfaring.

7. mp Denmark opruster igen: Ny salgsdirektør skal sætte yderligere turbo på salget

Den ambitiøse Herning-virksomhed mp Denmark har ansat en ny salgsdirektør med omfattende brancheerfaring. Han skal bidrage til at kapitalisere på stigende interesse fra både ind- og udland.

8. Mode- og tekstilfolk fylder godt blandt landets 100 rigeste

Berlingske har igen opgjort listen over Danmarks 100 rigeste. På listen finder man en række mode- og tekstilfolk, som tilsammen tegner sig for en formue på mere end 120 mia. kr.

9. SHOE THE BEAR ansætter ny CFO

Det danske skobrand styrker organisationen med ansættelsen af Helge Guldbrandt Schramm som ny CFO. Noget som ledelsen betegner som et valg fra øverste hylde.

10. Ny emballagelov i Tyskland kan kræve registrering

Den 1. januar 2019 træder en ny emballagelovgivning kaldet ”VerpackG” i kraft i Tyskland. Det kræver at virksomheder skal lade sig registrere i databasen LUCID, hvis de sælger varer med emballage som ender hos tyske slutbrugere. Ellers kan det ende med massiv bødestraf.

"