Menu

DK Company køber tysk selskab for at styrke onlinehandel

De danske modekoncern har købt et tysk onlineselskab, som skal bidrage til at styrke på både det direkte onlinesalg og samarbejdet med de store onlineplatforme.

08. januar 2020 Af Simon Hansen , sh@dmogt.dk

DK Company skyder det nye år i gang med endnu et opkøb. Denne gang har Danmarks næststørste modekoncern været på indkøb syd for grænsen, nærmere bestemt i Münster, hvor man har købt det tyske onlineselskab MeineMarkenMode GmbH med en årlig omsætning på over DKK 300 mio. Virksomheden er specialiseret i og arbejder tæt sammen med de største onlinepartnere som Amazon og Zalando, hvilket ifølge DK Company tilfører en yderligere viden og dermed synergier inden for den voksende onlinehandel.

”Det er et strategisk vigtigt køb, da vi fremover både dækker partnerprogrammer i tæt samarbejde med de største onlinere og slutbrugeren, hvilket passer godt ind i vores strategi om at gøre vores produkter endnu mere tilgængelige ved at være tættere på kunderne,” siger koncerndirektør Jens Poulsen i en pressemeddelelse.

MeineMarkenMode sælger hovedsageligt DK Companys brands Solid, Blend, Tailored & Originals og BlendShe.

”Vi er glade for at få MeineMarkenMode om bord, så vi sammen kan tage de næste skridt og udnytte synergierne ved både partnerprogrammerne og den direkte business-to-consumer handel,” fortæller Jens Poulsen endvidere.

Det nye opkøb kommer efter en periode, hvor DK Company har rettet øget fokus mod herretøjet senest med købet af Solid og Tailored & Originals. Herretøjet, hvilket også inkluderer brands som Matinique og Blend, tegner sig for en omsætning på kr. 1 mia. årligt efter det seneste opkøb.

DK Company oplyser, at de nuværende direktører, Eugen Allerborn og Timo Bethlehem, indtræder som medejere og fortsætter i deres nuværende stillinger. Finans skriver, at købet af MeineMarkenMode samtidig kan være startskuddet til flere opkøb i Tyskland. 

"